Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
zo 24 jun 2012, 21:25
Beste mensen vorige week ben ik er achter gekomen dat er flink druk op zit in mijn koelsysteem, de bovenste slang naar de radiator word erg hard, het is onmogelijk om hem in te drukken. ik had ook last van koelvloeistof verlies
Ik heb toen van mijn collega te horen gekregen dat de
koppakking kan zijn, deze heb ik laten testen met eene co snuffer, was niks aan de hand, ik heb verder geen last van witte rook pluimen of olie in de koelvloeistof systeem.
Alleen verdwijnt er nog wel eens koelvloeistof dus ik vertrouwde het niet, heb toen meteen de systeem onder druk laten zetten en bleek dat er water uit de bovenste radiator slang kwam precies waar de ring om de slang heen vast te zetten. Deze zit zit na mijn verbazing met twee ringen vast blijkbaar is ooit de slang los geschoten van de radiator.
Maar nu is mijn vraag waar moet ik nu gaan zoeken voor dit probleem?
Zou het misschien de expansievat dop kunnen zijn? Trouwens mijn temperatuur meter staat nooit in het midden altijd iets naar links 85 graden ongeveer. misschien dat het daar mee te maken heeft?
Alvast bedankt mensen
zo 24 jun 2012, 21:34
De slang vervangen en de dop op je plastic expansievat ook vervangen>gr. Hennie
zo 24 jun 2012, 21:34
Thermostaat nog fris?
Ik zou ook een nwe expansievatdop halen.
zo 24 jun 2012, 21:51
zal meteen morgen even een nieuwe dop bestellen.
alvast bedankt heren.
ma 25 jun 2012, 09:28
Mocht je hem koud starten, kun je direct voelen aan de dikke bovendste slang naar de radiateur, blijft die koud
staat je thermostaat dicht en dit hoort zo, hij mag pas warm worden als hij enige tijd draaid. Verder als dus de temp
altijd mooi naar 85 graden gaat en daar blijft, is de thermostaat prima.
je kan is onder de olie vuldop kijken of het niet wittig is, maar eerst de lekkage verhelpen en nieuwe dop plaatsen, daarna verder
zien
ma 25 jun 2012, 09:57
Je kan beter aan de onderste slang voelen van de radiateur, die wordt pas warm als de thermosstaat open gaat. Ik denk ook dat er niks met je thermosstaat is maar dat je expansievatdop niet goed meer afblaast.
ma 25 jun 2012, 10:10
En ik altijd maar voelen aan de bovendste, even gekeken en natuurlijk
heb je gelijk
ma 25 jun 2012, 21:43
hij is niet wittig moyanaise achtig spul is niet te vinden in de dop.
ook bij de oliepijl gekeken en ziet er goed uit bruin.
ik wacht even af op mijn nieuwe radiatordop, die ik heb besteld bij de dealer.
ma 25 jun 2012, 22:45
ErikAnton schreef:En ik altijd maar voelen aan de bovendste, even gekeken en natuurlijk
heb je gelijk
do 22 aug 2013, 22:00
Welk type/ dop ben ik nodig ? Wil de juiste dop op mn koelreservoir hebben...
Mvg Paul
vr 23 aug 2013, 10:53
Hangt van je reservoir af, er zijn bajonet en schroef.
ma 26 aug 2013, 20:28
Kees,
De mijne heeft bajonet aansluiting , wist trouwens ook niet dat ze er met schroefdop waren....
ma 26 aug 2013, 21:43
Vaak is de rubber rand weg of beschadigd, vervangen dus.
di 27 aug 2013, 08:04
heb ik zaterdag met mn turbo gehad....dop versleten,of ja de rubber.paul heeft voor een andere gezorgd,en hij koelt werr als de beste
di 27 aug 2013, 11:50
Oke, nu wil ik graag nog weten welke "druk" de dop moet / mag hebben .
Bij Offenga vind ik hem namelijk niet op de site.....
di 27 aug 2013, 13:46
1 bar is prima. Ik heb ze nieuw voor je liggen, 10,- zijn ze.
wo 28 aug 2013, 10:53
Thanks Kees, die moet ik hebben !
Hoe nu verder?
wo 28 aug 2013, 11:29
Uh, afhalen, opsturen ?
wo 28 aug 2013, 14:03
Opsturen A.u.b
zo 08 sep 2013, 16:59
Dop is binnen Cees ! Bedankt
zo 08 sep 2013, 18:43
Graag gedaan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.