De gereden kilometers reken je goed uit, want de teller wijkt ook wel is wat af, maar met de benzine
maak je er een puinhoop van....
Tank hem helemaal af, dus echt helemaal!
Daarna rijden en km tellen, vervolgens weer helemaal af tanken, dan weet je het precies en niet ergens tussen de 1:4 en 1:10, maar gewoon
precies. Je komt dan ergens uit op 1:8.5
op lpg wordt dat dan 1:6
Rij zelf 1:5.5 op lpg maar dan nooit op de snelweg!
Ook voor je thermostaat geldt, ga niet af op de meter, maar pak een goede infrarood thermometer en meet hem dan is. Ook bij koude start
voel dus gelijk aan de ONderste( Cees
) dikke kwslang naar de radiateur, wordt die gelijk warm is die of weg of kapot en rij je dus
altijd met een koudere motor, zeker in de winter met motorschade als gevolg.
Temperatuur meter op het dashboord kan makkelijk 25% aanwijzen en kan dus 85 graden zijn.
co afstellen is bij lpg leuk en bij carb uitvoeringen, maar jij hebt toch een injectie?