Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 15 okt 2012, 11:20
Hallo,
Sinds kort heeft mijn e23(LPG) weer een nieuw euvel, als ik heb gereden en ik parkeer hem stinkt hij erg naar benzine,
ook doet hij er sinds dien nog langer over om te starten, brandstofleidingen onder de kap zijn vervangen, helpt niks, zit er achter tussen tank en motor nog ergens flexibele leiding die poreus o.i.d. kan zijn?
Tevens nogsteeds het probleem dat ik lang moet starten voor dat hij aan slaat(doet het wel altijd, als ik maar lang genoeg blijf starten) nu is de koudstartinjector al eens genoemd in een van mijn vorige berichten, nu is mijn vraag waar vind ik die en moet ik hem dan vervangen of schoonmaken of waar moet ik op letten als ik dat ding er uit haal? kan ik door bijvoorbeeld op lpg proberen te starten uitsluiten of het wel of niet aan de injector ligt? zijn er nog andere dingen waardoor hij slecht start?
Bij voorbaat dank,
Groet
ma 15 okt 2012, 11:54
Koudestartinjector en koudeluchtsleuf zijn de 2 boosdoeners in deze. Ik zou voorzichtig zijn met een slecht lopende auto op gas te starten. Kans op backfire is dan erg groot.
Als je koudestartinjector staat te stralen ipv sproeien krijg je een slechte start en benzinelucht. Vervangen is dan de enige optie.
ma 15 okt 2012, 12:34
Oke, dank voor snelle reactie, nu rest de vraag wat is de koudeluchtsleuf en waar vind ik die? en waar zit de koudstartinjector gemonteerd?
ma 15 okt 2012, 13:47
De koudeluchtsleuf zit tegen de cilinderkop aan gemonteerd, de koudestartinjector zit onderaan het inlaatspruitstuk, schuin erin gestoken, met blauwe aansluiting.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.