Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 11 jan 2013, 22:26
hallo
Ik wil een 4 gastester aanschaffen een infralyt 5000 ik heb een kat versie 735ia 185pk bj 86 een gewone co tester meet geen waarde ik denk door de kat.
Bij een auto zonder kat registreerd hij wel.
Alleen moet deze infralyt geijkt worden weet iemand van jullie een goed adres om dit te laten doen?
Gator
vr 11 jan 2013, 23:58
Kan je eenvoudig zelf doen, alleen moet je wel een gasflesje met CO hebben.
za 12 jan 2013, 00:25
ken iemand in noord limburg
za 12 jan 2013, 13:19
Een gewone co-tester meet geen waarde? Hoe bedoel je? Een tester is een tester en voor een auto zonder kat hoef je echt geen andere tester te hebben.
za 12 jan 2013, 14:03
Ik heb een bmw e23 met kat 735ia als ik hem aan een co tester hang krijg ik niet of nauwelijks waarde , voor de zekerheid langs een andere co tester getest en geven alle 2 nagenoeg dezelfde waarde aan alleen bij mijn kat dus niet.Het apparaat is niet van mijn zelf maar van familie en die heeft hem weer bij een kameraad met garagebedrijf getest.Bij een auto zonder kat geeft hij wel waardes aan.
Nu wil ik een 4 gastester aanschaffen die ook de lambda waardes aangeeft plus co en andere waardes alleen deze moet geijkt worden volgens Cees kun je dat zelf.
za 12 jan 2013, 16:23
Ik schrijf de waarden bij de APK op en meet dan direct thuis nog eens. Bij een verschil van 0.2 doe ik niks. Als de waardes onder de 0.01 liggen dan geeft de mijne ook niks aan
Het eenvoudigste is om je apparaat mee te nemen naar de APK en dan af te stellen. Je APK station weet ook waar de testers gekalibreed worden
Voor kalibreren
http://www.ebay.de/itm/Wartungskit-fur- ... 1071wt_834