Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
zo 31 maart 2013, 21:21
Als ik mijn auto start op gas slaat hij aan maar ook meteen weer af moet wel 3 tot 4 keer starten voordat hij blijft lopen op benzine slaat hij al helemaal niet aan ook al blijf ik doorstarten.
Wat heb ik vervangen bougies, bougiekabelset, andere lhm, stappenmotor , benzinepomp plus filter, opvoerpomp in de tank. Heb alle injectors nagekeken vacuumslangetjes gecontroleerd tevens lambdasonde vervangen andere ecu 059 erop gehad, Kleppen gesteld op 0.30, koudstartventiel gecontroleerd enz enz
Wie weet er raadt? Word er een beetje moedeloos van
Heb alleen nog de verdelerkap en
rotor nog niet gecontroleerd
zo 31 maart 2013, 21:25
De twee sensoren in het koppelingshuis nagekeken?
zo 31 maart 2013, 21:28
Street legal schreef:De twee sensoren in het koppelingshuis nagekeken?
Heb ik er vandaag eruit gehaald en een keer schoongemaakt zag er goed uit
zo 31 maart 2013, 23:18
Ja dat dacht ik toen ik problemen had ook. Meet de weerstand tussen de pennen. twee van de pennen geven ongeveer 950 ohm weerstand, de andere oneindig. als tussen geen enkele van de drie pennen +/- 950 ohm te meten is heb je de oorzaak gevonden.
ma 01 apr 2013, 08:36
Benzine druk regelaar,en de verdeelkap en
rotor kunnen zeker een rol spelen.
ma 01 apr 2013, 10:13
Heb je de kabels wel in de goede ontstekingsvolgorde gemonteerd?
ma 01 apr 2013, 10:16
Is er aansturing op de benzine-injectoren? Of zijn deze ook in de benzinestand onderbroken? Is het lpg-systeem juist afgesteld? Toch geen omvl-verdamper? Die blijf je afstellen...
ma 01 apr 2013, 11:14
9 van 10 heeft tegenwoordig een OMVL R90E erin zitten....
ma 01 apr 2013, 16:25
Yep en die hoef ik dan ook nooit bij te stellen....
Als het zowel op benzine als lpg is, ligt het naar mijn idee dus niet aan de brandstof maar elektrisch
wat het zoeken er niet leuker op maakt.
ma 01 apr 2013, 21:34
De omvl-verdamper is van b-kwaliteit. Ze zijn erg rijk van zichzelf en lastig af te stellen. Als ik 'm vandaag afstel staat ie volgende week weer anders. Het is niet voor niets dat deze maar 110 euro nieuw kost. Ik gebruik ze niet en hou ze liever buiten de deur.
Doordat deze verdamper altijd verloopt krijg je vaak startproblemen. Immers, op lpg wil je niet choken met starten, de motor verzuipt dan meteen.
Dat ze in 9 van de 10 oldtimers zitten komt alleen omdat ze zo goedkoop zijn.
di 02 apr 2013, 10:20
Ik start gewoon direct op lpg, zelfs afgelopen winter geen probleem. Is nu bijna 3 jaar in gebruik.
Bij apk knijp ik de stelschroef die in de toevoer slang naar de inlaat zit 2 slagen, erna weer 2 slagen terug. Aan de verdamper
kom ik dus nooit.
di 02 apr 2013, 12:44
Apart. De stelschroef in de slang is voor CO op toeren. De stelschroef op de verdamper is voor CO stationair. De omvl-verdamper heeft ook nog een luchtomloop-schroef.
Het gaat voornamelijk fout als mensen zonder verstand van zaken aan de afstelschroeven beginnen te draaien. Ze denken bijvoorbeeld dat het stationair toerental met de verdamper wordt geregeld.
Als het erin zit en het loopt goed; lekker laten zitten!
di 02 apr 2013, 16:52
Street legal schreef:Ja dat dacht ik toen ik problemen had ook. Meet de weerstand tussen de pennen. twee van de pennen geven ongeveer 950 ohm weerstand, de andere oneindig. als tussen geen enkele van de drie pennen +/- 950 ohm te meten is heb je de oorzaak gevonden.
Heb ze zojuist doorgemeten het zijn twee stekkertjes met ieder 3 pinnetjes nu is er een voor de krukas en een voor de toerental ze geven allebei 550 ohm aan maar welke is voor de toerental? Ik sta aan de chauffeurkant bij het voorscherm is het dan de eerste of de tweede stekkertje voor de toerental en wat moeten ze alle beide aan waarde hebben?
di 02 apr 2013, 18:14
Beide sensoren zijn het zelfde. De waarde van een goede is tussen 950 en1050 ohm. Ik weet niet welke waarvoor is, maar als je ze verkeerd om aansluit doet de benzine motor niks, en op LPG krijg je een Back-Fire!
di 02 apr 2013, 18:31
Street legal schreef:Beide sensoren zijn het zelfde. De waarde van een goede is tussen 950 en1050 ohm. Ik weet niet welke waarvoor is, maar als je ze verkeerd om aansluit doet de benzine motor niks, en op LPG krijg je een Back-Fire!
Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
di 02 apr 2013, 19:18
Is je batterij van je multitester wel vol? Meet dan nog een keer met een opgeladen batterij
di 02 apr 2013, 19:53
gator schreef:Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
is dat belangrijk als je auto niet start dan ?
di 02 apr 2013, 20:06
Ik was voor beide 167,50 kwijt bij de dealert alhier. Maar controleer eerst je meter voordat je deze kostbare uitgave doet. Eventueel een nieuwe 9v batterij en meet een 1 k weerstand, dan is het zeker dat ie ok is.
Laatst bijgewerkt door
Street legal op di 02 apr 2013, 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
di 02 apr 2013, 20:08
MARTINE34 schreef:gator schreef:Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
is dat belangrijk als je auto niet start dan ?
Nee maar op etk staan ze voor 70 euro per stuk
elders voor rond de 130 a 140 euro per stuk
Vindt dat nogal een verschil
di 02 apr 2013, 20:11
O ja , voor ik het vergeet, rotor, verdelerkap en de brandstofdruk regelaar controleren.
di 02 apr 2013, 20:14
Street legal schreef:O ja , voor ik het vergeet, rotor, verdelerkap en de brandstofdruk regelaar controleren.
Brandstofregelaar is inorde die andere items moet ik nog checken
Mvg Jan
di 02 apr 2013, 20:19
De online ETK prijzen kloppen al totaal niet! afgelopen aug/september zijn de prijzen verhoogt en de BTW ook nog eens
ik zou wel de originel van BMW nemen
wo 03 apr 2013, 17:16
Street legal schreef:Ik was voor beide 167,50 kwijt bij de dealert alhier. Maar controleer eerst je meter voordat je deze kostbare uitgave doet. Eventueel een nieuwe 9v batterij en meet een 1 k weerstand, dan is het zeker dat ie ok is.
Nieuwe batterij geplaatst in de multimeter en wat denk je alle twee 550 ohm een beetje te laag maar het rare is mijn vrouw rijdt een 325e dus ook
motronic ook die even nagemeten ook ter controle van de multimeter maar die geeft ook 550 ohm aan zou die ook naar de klote zijn?
Denk dat ik maar even ergens een andere multimeter ga lenen om te veriferen.
wo 03 apr 2013, 21:19
Voor beide autos geldt de 900 ohm, Volgens de bosch gegevens 860 ohm +/- 10% aan.
do 04 apr 2013, 20:23
Street legal schreef:Voor beide autos geldt de 900 ohm, Volgens de bosch gegevens 860 ohm +/- 10% aan.
Weet je ook toevallig ( ik rijdt nog met die sensoren) welke storingen eruit voortkomen?
Net toen ik hem gestart had begon hij zomaar 2000 rpm te draaien en na verloop leek het of hij af wou slaan maar ging toen terug naar de normale rpm dit gebeurde allemaal onder het rijden.
Grt Jan
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.