Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
do 20 jun 2013, 17:51
Hallo allemaal
Mijn probleem is als volgt als ik op gas rijdt en ik rem af, dan valt hij terug in toeren ongeveer 500 rpm dan zie ik ook mijn ecometer uitslaan wat normaal wijst dat hij benzine verbruikt de auto dreigt dan af te slaan ( dit doet hij af en toe ook het terugvallen naar 500 rpm) Kan het zijn dat de afsluiter niet goed functioneerd en hoe kan ik dit checken??
Mvg Gator
do 20 jun 2013, 18:06
Door even de plus van de benzine pomp los te halen.
do 20 jun 2013, 18:48
Ligt niet aan afsluiter! Mengsel juist afgesteld? Aanzuigslang niet in rijwind liggen? Laat me raden... omvl-verdamper?
do 20 jun 2013, 19:14
PayDay schreef:Ligt niet aan afsluiter! Mengsel juist afgesteld? Aanzuigslang niet in rijwind liggen? Laat me raden... omvl-verdamper?
Ja inderdaad een OMVL verdamper zijn die niet goed dan?
do 20 jun 2013, 19:15
rij ook met zo'n verdamper, al twee jaar, nog nooit aangezeten, snap niet dat jullie daarmee problemen hebben....
do 20 jun 2013, 21:04
Wie is julie? Ik heb geen omvl (en wil ik ook niet). Deze verdampers zijn van zichzelf erg rijk. Kun je vandaag afstellen en als je over twee weken controleert kun je weer opnieuw beginnen...
Ik denk dat er niks van de afstelling klopt. Laat die dus eerst controleren!
do 20 jun 2013, 21:26
PayDay schreef:Ligt niet aan afsluiter! Mengsel juist afgesteld? Aanzuigslang niet in rijwind liggen? Laat me raden... omvl-verdamper?
met wat voor verdamper rij jij dan gewoon uit nieuwsgierigheid ?
do 20 jun 2013, 21:36
Geen.
do 20 jun 2013, 21:42
Bij mij wordt het gas vloeibaar per cilinder ingespoten
do 20 jun 2013, 21:48
ok
ok
do 20 jun 2013, 23:35
Plaats je luchtaanvoerslang naar de zijkant. Payday zei het al, heeft met de aanvoerlucht te maken.
za 22 jun 2013, 00:04
Hoi. Op mijn E28 2.8 ltr zit een Vialle gasinstallatie. Mijn verbruiksmeter staat bij G op nul. Maar op onregelmatige momenten slaat de wijzer uit naar rechts om dan weer terug te keren naar nul(gaat allemaal redelijk traag, vooral de terugkeer naar nul). Soms doet hij dat een paar keer achterelkaar en soms doet hij dat een hele tijd niet. Er is op dat moment niets te merken van een onregelmatige loop van de motor. Wat de oorzaak ervan is, snap ik niet, maar zoals gezegd draait de motor soepel, dus maak ik me er maar niet druk om. Groeten, danny
za 22 jun 2013, 07:47
Het is goed mogelijk dat dit aan de afstelling ligt van de verdamper.
Er zitten 2 afstelschroeven op waarbij de B schroef voor deze klacht verantwoordelijk kan zijn.
Hoop dat de onderstaande link werkt anders even googlelen.
https://www.dropbox.com/s/pufhwkdapqvbg ... 20R90E.pdfDe verbruik meter haalt de informatie uit de inspuit / ontsteking computer en reageert dus niet op een afsluiter.
Deze werkt op informatie van verschillende sensors en de aansturing van de injectoren en meet dus werkelijk ingespoten brandstof.
za 22 jun 2013, 19:30
Heb ik ook, op lpg dan wel te verstaan!
zo 30 jun 2013, 20:52
Werkt prima hoor, die verbruiksmeter tijdens het rijden op LPG
Als ik het goed begrijp moet je em dus afstellen met behulp van een co meter.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.