Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
wo 10 jul 2013, 16:48
als op het hoofd relay spanning van 12V staat dacht de groen/rode dan is het niet de start blokkering
en anders is het wel ergens(schema) te vinden om hem doorteverbinden hoeft het alarm niet voor uitgebouwd te worden
maar als het de blokkering is /zou zijn dan slaatie ook niet aan (althans de mijne niet)
wo 10 jul 2013, 16:59
thanks martine34, voor je snelle reactie , waar bevind zich de hoofdrelay ,om juist te meten, want hier heb ik weinig kennis van
grts
do 11 jul 2013, 09:01
als t allarm ingeschakeld is,knippert t lichtje langs de linkervoordeur hendel.
heb je t sleuteltje nog?wat er achter in moet op de achterplaat?
do 11 jul 2013, 09:12
hallo graad , neen sleuteltje heb ik niet erbij , als ik het portier sluit knippert het rode lampje , en dooft bij openen , aan achterkant brand geen rood lampje ??
nu heb ik nog vraagje , heb andere bougie kabels gezet en delcokap , mijn idee blijft hij nu iets langer aan voor hij uitvalt , zou het ook kunnen liggen aan de ontsteking ????
grts
do 11 jul 2013, 13:02
Zit de stekker van je lmm wel goed gemonteerd.even inspuiten met contactspray.Als de stekker van de lmm los zit
,loopt ze ook een paar seconden en slaat dan af.
do 11 jul 2013, 13:16
Als het lampje knippert betekent dat het alarm is ingeschakeld wat opzich raar is als je de sleutel er niet bij hebt. Overigens kan je iedere willekeurige magneetsleutel gebruiken voor dit alarm. De sleutel is niet uniek maar bestaat uit rijen van meerdere magneetjes die je kan verdraaien op de baard van de sleutel om zo een unieke code te creeeren. Het inprogrammeren van de sleutel staat beschreven in het instructieboekje. In principe wordt de code gewist als je de accu loskoppelt. Daarna kun je een nieuwe code inprogrammeren.
do 11 jul 2013, 13:17
hey oldie , ga eens wat pray op spuiten , maar had ook al andere lmm opgezet en deze gaf zelfde resultaat ,
hij blijft hardnekkig volhouden ;
thanks oldie
do 11 jul 2013, 13:30
Hallo V-max .
heb sleutel van deur , kontactslot maar niet van slot alarm op achterzijde.
bij sluiten deur knippert het lampje, bij openen stopt het .
heb ook al gemerkt dat soms de claxon van alarm 3 x tuttert .
heb het intructie onderhoudsboekje er wel van .
???
thanks
do 11 jul 2013, 13:58
Als ik het zo lees lijkt het alsof het alarm inderdaad is geactiveerd en ook afgaat. Het claxoneren betekent namelijk dat het alarm afgaat. Het alarm voorkomt dan dat de motor gestart kan worden. Ik heb hetzelfde alarm op mijn E28 zitten. Daar zit in de motorruimte in de buurt van de accu een extra claxon gemonteerd voor het alarm. Ik had er ook geen sleutel bij maar heb er eentje gevonden afkomstig van een sloopauto. Vervolgens het alarm opnieuw geprogrammeerd en het alarm werkt. Om een idee te krijgen van de werking van het alarm en hoe dit in de auto is weggewerkt, vind je in deze link een inbouwhandleiding van het alarm voor de E28:
http://www.ow.no/archive/eba/915.PDFVoor de E23 kan ik geen handleiding vinden maar het alarm is exact hetzelfde alleen zitten sommige onderdelen bij de E23 op een andere locatie in de auto gemonteerd als bij de E28.
do 11 jul 2013, 14:05
Ik vermoed dat de startonderbrekingsfunctie van het alarm via de bedrading van de boordcomputer loopt. Op de boordcomputer kun je namelijk ook een code invoeren voordat je de auto van contact zet en die bij de volgende start moet worden ingevoerd anders slaat de motor niet aan. Volgens mij is dit vrij eenvoudig te omzeilen door de betreffende kabelboom direct door te stekkeren en niet via de boordcomputer te laten lopen. Tenminste, dat is bij de E28 zo en ik neem aan bij de E23 hetzelfde. Bij de E28 zit de betreffende kabelboom achter de tellerbak. Misschien dat er hier iemand is die weet waar die bij E23 ligt?
do 11 jul 2013, 14:07
Zie pag. 12, afbeelding 28 65 373 in de hierboven geposte link voor wat betreft deze stekkerverbinding.
do 11 jul 2013, 14:33
hey V-max , alvast erg bedankt voor de hulp ,
dan gaat het toch aan het alarm liggen.
ga het doornemen ,
nu zal het even anders zijn want heb geen boordcomputer in deze wagen zitten
thanks
do 11 jul 2013, 15:03
mn alpina heeft ook geen BC,maar wel startonderbreker,en heb me ook suf gezocht toen die nie starte,maar uiteindelijk gevonden,en hoppa,hij liep weer.
denk dat t aan je allarm ligt inderdaad
do 11 jul 2013, 16:04
Ook al zit er geen boordcomputer in de auto, dan zit de kabelboom van het alarm voor wat betreft de startonderbreker waarschijnlijk wel op dezelfde plek en wijze tussen de hoofdkabelboom gestekkerd als de kabelboom van de boordcomputer tussen de hoofdkabelboom gestekkerd zit bij auto's met boordcomputer. Bij auto's met boordcomputer zit er alleen een extra stekkertje tussen. De stekkers zitten dan allemaal in serie. Ik vermoed trouwens dat de betreffende stekkerverbinding in het dashboard is gelokaliseerd op de plek waar de boordcomputer zou komen te zitten. Iemand die dit kan bevestigen?
do 11 jul 2013, 16:11
thanks , ga int wk op zoektocht , hopelijk moet ik mij niet zo suf zoeken als graad , en loopt ie straks ,
nognaals thanks he V-max
do 11 jul 2013, 20:06
V-MAX schreef:Ook al zit er geen boordcomputer in de auto, Ik vermoed trouwens dat de betreffende stekkerverbinding in het dashboard is gelokaliseerd op de plek waar de boordcomputer zou komen te zitten. Iemand die dit kan bevestigen?
bij mijn 735 was dat wel t geval iig
do 11 jul 2013, 20:58
wat bedeol je met alles vervangen? ecu ook?
do 11 jul 2013, 21:19
lijkt me sterk dat de ecu na een paar seconde uitvalt
do 11 jul 2013, 21:21
waarom?
do 11 jul 2013, 21:33
kijk eerst eens of er spanning op de main relay staat !draad iets dikker dan de andere draden kleur Groen of Groen/Rood dit is de plus van het contactslot deze word onderbroken/geschakeld of niet in de alarm module bij dit zelfde blok kun je deze draden ook doorlussen en is het of er geen start blokkering zit
staat er spanning op het main relay dan is het niet het alarm/blokkering wat ik ook onwaarschijnelijk acht omdat bij mij met het zelfde type alarm de start blokkering (de naam zegt het al)totaal niet aanslaat/start !
als je de accu polen eraf haalt voor een tijdje moet de blokkering er ook af zijn omdat je hem op nieuw moet of kunt inleren met een sleutel zo staat het ook hier omschreven
http://www.ow.no/archive/eba/915.PDFbij een 735/745 zit het main-relay zie foto
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op do 11 jul 2013, 21:46, in totaal 3 keer bewerkt.
do 11 jul 2013, 21:39
graad schreef:lijkt me sterk dat de ecu na een paar seconde uitvalt
heb het zelfde met mijn 635 gehad ,start en slaat gelijk af andere ECU en geen probleem meer
ik kon het ook niet geloven ,hij had een vonk hij had brandstof maar niet blijven lopen
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op do 11 jul 2013, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.
do 11 jul 2013, 21:44
probeer het maar gewoon. het is niet je alarm maar je ecu...
do 11 jul 2013, 21:49
hallo , ja heb de ecu van mijn zoon zijn 728 omgezet en zelfde resultaat , blijft uitvallen , vind raar hij start onmiddelijk , en je denkt ja nu blijft ie lopen , en dan valt ie stil, als ik aan het gaspedaal kom stop hij , als ik gas geef en start gaat hij niet aan
do 11 jul 2013, 21:59
nou in dat geval even de blokkering omzijlen of de accu polen er ff afgooien !om dit uit tesluiten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.