Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 15 nov 2013, 22:15
Ik heb iets met bougies
M'n alpina,732i,745i highline en nu m'n 530i e12
Wil niet meer aanslaan,zondag rijdend weggezet,en nu niks meer',gooit m goed rond,bougies eruit,zitten nieuwe in maar W9dc.zou dit t probleem zijn? Bij de rest van m'n bewees was dit wel t geval,highline start meteen,al staat die 10 weken stil!
za 16 nov 2013, 00:06
De W9DC heeft een andere warmtegraad dan de W8DC. Lijkt me dat het daar wel degelijk aan kan liggen. Zijn ze ook nat ?
za 16 nov 2013, 08:18
Niet echt cees..maar ga maandag maar is nieuwe bougies halen dan,hopen dat t daar aan ligt dan!dan maar meteen grote buurt,ben ik daar ook vanaf!maar vanaf daat ik m heb perfect starten(na de andere LMM)en 4 dagen stil,niks meer....
za 16 nov 2013, 10:41
Heb je wel een vonk ?
za 16 nov 2013, 11:41
Ik had hetzelfde met mijn Jag. Nieuwe NGK bougies erin en na twee maanden slecht starten en op 5 cilinders lopen. De schuldige bougie gewisseld onderweg en reed weer perfect.
Ik had de klepgeleiderrubber vernieuwd en de veerschotels en daarvoor moet de nokkenas eruit en hij wilde niet meer starten. Zou ik de timing versteld hebben met de nokkenas ? Nee die stond goed. Eerste bougie eruit een er was een vonk. Toen de 123 ontsteking eruit gehaald en oude puntjes ontsteking er weer in, maar niet staten. Dan kan het alleen nog aan de bougies liggen maar die waren pas 3 maanden oud. Zes nieuwe Beru bougies gehaald en hij startte meteen en loopt perfect. Voor mij geen NGK bougies meer.
za 16 nov 2013, 14:19
zit daar zoveel merkbaar verschil in het merk en de kwaliteit ervan ?
tussen pitten voor gas en benziene die verschillen kan ik me nog enigzinds voorstellen
za 16 nov 2013, 16:37
Ik heb dat ook gehad met mijn Jaguar XJS coupe, ook NGK en na een paar weken leek het wel of 6 van de 12 cilinders problemen gaven.
Alles lopen zoeken, bakken stress natuurlijk want het kan niet aan de bougies liggen.
Iemand gaf toen ook al aan, dat NGK niet de beste keus was.
Later vervangen door 12 nieuwe Bosch pitten en de 300pk kon weer volop te keer.
Voor mij ook geen NGK meer.
za 16 nov 2013, 17:28
In mn 745 highline zaten NGK,echt 2 weken perfect gedaan...daarna een drama!! 6 nieuwe bosch w8dc erin,en perfect! In de 530i zitten bosch in,maar w9dc erin.dus ff maar is omwisselen maandag!
za 16 nov 2013, 18:30
Ik had het omgekeerde, met bosch problemen en met NGK super lopen. In mijn e24 zitten nu LPG bougies van NGK. Denk dat de Jag graag Lucas spullen heeft
Heb bij diverse andere auto's al goede ervaringen met Denso. Champion had ik vroeger in de Ford, wat een drama.
za 16 nov 2013, 20:01
Champion........in m'n escort mk2......10km verder 2 bougies kapot
za 16 nov 2013, 22:12
Ik ben ook geen liefhebber van champion, die er eigenlijk in horen bij de Jag. ik hou het bij bosch en beru
di 19 nov 2013, 17:16
En ja hoor....nieuwe w8dc erin,en als een naaimachientje weer
di 19 nov 2013, 20:19
Graad, waar haal je de W8DC vandaan? zijn steeds lastiger te vinden.
di 19 nov 2013, 20:24
weinsberg schreef:Graad, waar haal je de W8DC vandaan? zijn steeds lastiger te vinden.
is hier ook geen goede vervanger voor dan ?
di 19 nov 2013, 20:26
Ik bestel ze bij een maat van me,6stuks 29 euro
do 21 nov 2013, 22:36
Je kan ook de WR8DC nemen de R staat voor radio ontstoring, verder is deze gelijk.
vr 22 nov 2013, 06:09
weinsberg schreef:Graad, waar haal je de W8DC vandaan? zijn steeds lastiger te vinden.
in Duitsland liggen ze gewoon bij de grote supermarktketen/bouwmarkt zoals bijvoorbeeld een Marktkauf.
vr 22 nov 2013, 13:12
De WR8DC wordt tegenwoordig de Super Plus genoemd.
vr 22 nov 2013, 13:29
CeesBMW schreef:De WR8DC wordt tegenwoordig de Super Plus genoemd.
En welke waarde Super Plus is het dan Cees. Heet hij dan ook WR8DC of is ook dit aangepast?
vr 22 nov 2013, 14:23
Nee, dat is gewoon nog de WR8DC
vr 22 nov 2013, 19:42
Ik heb er Bosch Super RO 765 in maar kan nergens vinden wat het equivalent is of waarin deze zit.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.