Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Koelwaterverlies

za 08 feb 2014, 15:28

Betreft: 728i 03-01-1985
Via facturen de vorige eigenaar kunnen achterhalen en ook even gevraagd wat er eventueel aan de bmw mankeerde.
Hij gaf ook al op dat hij koelvloeistof vaak moest bijvullen , ook was de koelvloeistof te ruiken buiten de auto.
Dus vandaag droog weer en even kijken voelen aan en bij de slangen .
Een slang was eigenlijk verdacht om dat ook sensors op thermostaathuis groen waren uitgeslagen.
Vloeistof bijgevuld en even paar km gereden , motorkap open en aan slangen die naar kachel en kv reservoir lopen voelen, die was dus ook nat aan de onderkant (Vettige vloeistof ) dus kv.
De bovenste slang van radiateur naar thermostaathuis even bewegen en ja hoor , bij thermostaathuis spoot er dus de kv onder/nabij slangklem eruit , vandaar dat het ook was te ruiken doordat het op warme blok verdampte.
Nu dus nieuwe slang zien te kopen , wie wat waar heeft een artikelnummer , of moet ik gewoon naar de dealer (Breeman )hier in rotterdam rijden en daar de slang bestellen/kopen, betaal dan zeker de hoofdprijs, eerst dan maar met artikelnummer gaan google.
Gaat dus om deze bovenste dikke slang .

Afbeelding

Afbeelding
Hier de slang met omcirkeld de boosdoener,precies daar waar de slangklem zit.
Laatst bijgewerkt door fred728 op za 08 feb 2014, 20:01, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Koelwaterverlies

za 08 feb 2014, 16:00

Artn.11531266459 Denk rond de 20 euro bij de dealer .zal hem wel moeten bestellen denk ik.
Succes hennie

za 08 feb 2014, 16:04

@Oldie denk dat je het verkeerde nr opgeeft , dat is het korte stuk slang .
Gaat om die grote slang , zie foto.
Denk dat ik nummer 11531265271 moet hebben .

za 08 feb 2014, 16:36

Is ook goed Succes
Plaats een reactie