Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
za 19 apr 2014, 15:01
Rij al enige tijd op lpg tis een simpele venturi dampgas unit.
door vermoedelijk een lege tank heb ik een backfire gehad.
niks aan de hand nieuwe klep ertussen gezet. Vervolgens wederom een backfire door valse lucht aangezien ik die niet helemaal op de juiste manier had aangesloten. Enfin ditmaal de lmm naar de klote. Dus bij deze ben ik op zoek naar een lmm voor een 732i. Klep is wederom vernieuwd voor de rest geen schade. Ook ben ik op zoek naar iemand die kan afstellen met de co waardes en de kleppen te stellen. Grote beurt al reeds doorgevoerd.
weet iemand een adresje en ook belangrijk wat zijn de kosten ?
ik ben een leek op t gebied van lpg maar goed zodoende leert men...
za 19 apr 2014, 15:34
Wat is het no van de lmm heb er nog een nieuwe liggen met 280203010 op het eind dat zou zo maar de goede kunnen zijn.
za 19 apr 2014, 16:11
Ik zou ook eens op zoek gaan naar een gebruikte dampgasinjectie deze worden vast wel aangeboden nu met de nieuwe regeling voor mbr.
dan heb je het probleem van backfire niet en hij loopt ook veel mooier.
Tank ed kan blijven zitten en keuren hoeft niet want lpg staat al op kenteken.
Gr Peter.
za 19 apr 2014, 16:27
Lmm heb ik wel liggen, rondje klepstellen en neuzelen kan ook op korte termijn.
u weet me te vinden.
za 19 apr 2014, 23:26
Kevin, ik heb op een gegeven moment ook een tijdje met backfire lopen klooien. Van alles geprobeerd, van kleppen stellen tot rijkere mengsels, maar het ging uiteindelijk pas over nadat ik nieuwe bougiekabels gestoken had. Een ander bijverschijnsel wat ook direct over was met de nieuwe kabels was on-rond lopen en stotteren bij extreem vochtig weer.
Volgens mij maak je nogal wat kilometers, dus het zou zomaar kunnen zijn dat de kabels weer eens aan vervanging toe zijn. Al zie je er op het oog niks aan, ze gaan na verloop van tijd doorslaan en dan komen de genoemde klachten. Heb mijn set toen als ik me niet vergis bij Offenga of D-Parts besteld, was niet zo duur....
zo 20 apr 2014, 18:02
Gisteren viel de bmw ineens uit.
gekeken maar er is geen vonk.
ook niet vanaf de bobine.
hebben jullie tips waar ik verder naar kan kijken en doormeten.
ik zit te denken aan baksensoren, ecu of bobine?
ik zie 2 relais tegen t schutbord die wel met de bobine te maken hebben?.
toch net ff anders dan die 728i..
ik hoor t graag het is lekker weer om te sleutelen en stiekem is t wel leuk.
gr kevin
zo 20 apr 2014, 18:12
Ik zou eerst de baksensoren doormeten....
zo 20 apr 2014, 19:07
Kevin, als ik me niet vergis zit er in het doosje bij de computer die ons pa je heeft meegegeven ook nog een losse bak sensor. Eentje is er nl al eens ooit vervangen en ik had toen bij Paul twee sensoren gehaald.
Gewoon even proberen
zo 20 apr 2014, 23:16
Tip, ga niet proberen op gas te starten, eerst zorgen dat ie op benzine weer loopt.
ma 21 apr 2014, 03:11
De 7 van Kevin start standaard op benzine Cees, hij schakelt pas over na de 1700rpm.
Tip 2 Kevin, om backfire te voorkomen niet laten overschakelen tijdens het rijden, maar tijdens de vrijloop. Dus starten, ff wachten tot olielampje uit is, dan een keer gas geven boven de 1700rpm om over te gaan naar LPG en dan pas gaan rijden.
Suc6!!!
ma 21 apr 2014, 08:50
Kenny schreef:Kevin, als ik me niet vergis zit er in het doosje bij de computer die ons pa je heeft meegegeven ook nog een losse bak sensor. Eentje is er nl al eens ooit vervangen en ik had toen bij Paul twee sensoren gehaald.
Gewoon even proberen

Heb ik niet meegekregen, dus ik haal ergens deze week wel deze bij iemand.
Het liefst in Brabant natuurlijk.
Ik kan niks vinden op het Forum over deze "baksensoren" waar ze precies zitten en hoe ik die kan doormeten (ja uiteraard met multimeter

)
Gr. Kevin
ma 21 apr 2014, 13:15
Dan heb je niet goed gezocht, staat uitgebreid beschreven:
viewtopic.php?f=2&t=6419&start=0
ma 21 apr 2014, 17:46
De sensoren zitten in de overgang tussen het motorblok en de bak en kijken op het vliegwiel.
Onder de motorkap lopen door de steun tussen de cilinderkop en het inlaatspruitstuk aan de schutbordzijde twee kabels met stekkers. Ik heb deze destijds met groene verf gemerkt. Dat zijn de kabels die van de sensoren af komen en als je ze volgt kom je bij de bak uit. Het zou uiteraard ook kunnen dat een van de stekkers om wat voor reden dan ook los is geraakt of geen goed contact maakt...
Gewoon een kwestie van even uitproberen
di 22 apr 2014, 15:19
Bedankt voor de info heren, ik ga vanavond even doormeten.
Die stekkers zag ik al richting de bak lopen.
vr 25 apr 2014, 07:30
Heb alles doorgemeten gisteren.
Baksensoren zijn in orde, bobine heb ik overgezet ook geen succes.
Ik meet ook spanning op beide polen van de bobine.
Echter nog geen vonk...
Iemand nog meer suggesties? ECU plat?
vr 25 apr 2014, 19:30
Yep, dat is het enige dan wat overblijft. Zal wel een 040 zijn, heb ik nog wel liggen.
vr 25 apr 2014, 19:35
Ik heb er ook nog wel 1
za 26 apr 2014, 07:32
Ik zal 'm even eruit halen om te kijken of 'm dat is maar aan de lijst van Cees te zien moet 'm dat inderdaad zijn.
Zou heel graag die ecu voor maandag willen hebben is
za 26 apr 2014, 09:46
Je kan hem morgen bij mij ophalen.
ma 28 apr 2014, 08:39
Zo te zien wordt de sharknosemeeting toch haalbaar
@Cees had zaterdag al een ECU gehaald bij Ite.
Toch bedankt voor de moeite en tips!
De ECU is overgezet en er zat meteen leven in.
Stationair was weer normaal en rijdt weer super op LPG!
Het probleem speelde dus al langer dat die ECU steeds slechter werd.
Heb me gisteren ingeschreven voor de SM.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken
di 29 apr 2014, 10:19
Weer ca. 600km gereden zonder problemen en opeens bij 140kmh een plof.
Backfire...
Ik denk toch maar even kleppen stellen en afstellen.
Ook zit er nog een andere bobine dus zal de andere weer terugplaatsen.
Buiten dat loopt ie als een zonnetje.
Nu nog het trillen aanpakken want helaas met nieuwe alu centreerringen niet echt een vooruitgang
Dus heb weer wat te doen a.s. weekend
di 29 apr 2014, 12:48
Krijg nu te horen dat ik een autotje vd zaak krijg een VW UP.
Dus dat komt wel mooi uit, op benzine met die bak ff laten omkeuren nog.
Kan ik dit zelf verzorgen de uitbouw?
Ik neem aan dat ze maar paar dingen checken:
- Gastank weg
- CO waardes
di 29 apr 2014, 16:31
Gastank, leidingen, vulaansluiting, verdamper, solenoids, schakelaar, dus alles uitbouwen. Als er bijvoorbeeld nog een nippel op je vulopening kan is het afkeur. RDW controleert co en koplamphoogte, en het chassisnummer
wo 30 apr 2014, 20:35
Gasleiding onder de auto mag je eventueel afknippen onder de auto.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.