Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 05 dec 2014, 15:08
Beste leden,
Mijn motor doet al een tijdje raar bv. bij het starten blijft valt de motor uit en er komt een tikkend geluid uit.
Aangezien ik het niet zie zitten om eindeloos kosten te doen zou ik een andere motor steken en ik kan aan een 3.5 blok geraken ook
een m30 motor voor een mooie prijs. Mijn vraag is nu moet ik veel onderdelen veranderen om deze motor in te bouwen.
Mijn auto is een e23 725i uit bouwjaar 1983 met een automaat.
vr 05 dec 2014, 16:46
Computer (als ie niet bij de motor zit)
UItlaat systeem.
radiator (misschien)
vr 05 dec 2014, 16:53
ik ben van mijn 525i m30 blok
naar 535i uit 6 serie gegaan
alles past pug&play ook uitlaat
enkel dat mijn kabelboom 635 type1 niet paste op mijn zekeringkast
na 3 pogingen met versch kabelboom en ecu start ie nog steeds niet
dus effe goed kijken of je kabelboom 535 comform is met je zekeringkast
vr 05 dec 2014, 17:01
M30B25 heeft Jetronic inspuiting en een M30B34 heeft
Motronic inspuiting. Je moet dus ook de motorkabelboom met computer overzetten.
vr 05 dec 2014, 17:22
Oei dit blijkt dus niet zo simpel zoals ik had gedacht, nu de motor die ik kan kopen is compleet meet kabelboom en computerdoos dus dat is geen probleem
en is die kabel dan gewoon aan te sluiten op mijn zekeringkast? En de computerdoos gewoon ook vervangen?
vr 05 dec 2014, 17:41
je moet zeker zijn das je nieuwe kabelboom die bij u motor is ,in de zekeringkast past
anders heb je een probleem net zoals ik
en moet de kabelboom aangepast en dat is
vr 05 dec 2014, 18:42
De kabelboom is wel aan te passen op de zekering kast. Ik zeg gewoon een dikke 3.5 er in lepelen.
vr 05 dec 2014, 18:51
Ik zou alleen het onder en bovenblok overzetten, maak je het jezelf wel heel makkelijk. Voor de nokkenas is een speciale bout verkrijgbaar, kan je oude ontsteking er weer op.
za 06 dec 2014, 10:02
is er ergens een website te vinden die informatie verschaft inzake de motorwissel? Waar ik ook bv. electrische schema's kan vinden enzoverder. We hebben in het verleden
wel een e30 omgebouwd van 318 naar 320 maar dat was gewoon monteren en rijden maar aangezien dit wat moeilijker is. let me know
wo 10 dec 2014, 21:14
De electrische schemas zijn gewoon online te vinden.
Aangezien je al een injectie motor en een M30 blok hebt, kan het aansluiten toch niet heel ingewikkeld zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.