Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Re: Witte rook bij starten.

vr 19 feb 2010, 12:49

Ik heb ooit een 728i gehad die z'on hoeveelheid rook maakte. Toen ik ging rijden was er plotseling heel plaatselijk dichte mist in Almere-Buiten :D Ik trok echt een spoor van rook en was in 5 minuten mijn koelwater kwijt.
Show auto's doen dit soort trucs vaak met parafine (in het inlaatspruitstuk doen)

Re: Witte rook bij starten.

zo 21 feb 2010, 11:51

Veel last van gehad op cpz met mijn e30 :lol: , daarna kan er weer naar huis gereden worden op de trailer.

BTW super gave foto die 2e....

Re: Witte rook bij starten.

zo 21 feb 2010, 15:01

Mijn E36 rookt in dit weer trouwens ook wel redelijk als je hem stationair laat draaien, ook met warme motor. Denk dat het condens is aangezien de kleur wit is. Wat ik wel vreemd vind is dat als bijvoorbeeld mijn andere merk auto stationair met warme motor laat draaien er geen rook meer te bekennen is, althans heel weinig :?

Re: Witte rook bij starten.

ma 22 feb 2010, 21:42

Het andere merk auto heeft ook vaker een nieuwe uitlaat nodig :D

Re: Witte rook bij starten.

di 23 feb 2010, 09:30

Street legal schreef:Het andere merk auto heeft ook vaker een nieuwe uitlaat nodig :D


Dat is niet waar, zit RVS spruitstuk van DC-Sports onder in combi met een catback van Greddy ;)

Maar om daar omwille van de BMW even op door te gaan, vind het interessant namelijk, hoe komt dat zo dan?? Hoe bedoel jij jouw tekst??
Ik heb daar wel eens heel summier iets over gelezen maar snap er nog de ballen van hoe dat werkt met een BMW uitlaat :oops:

Groetjes,
Jeroen.

Re: Witte rook bij starten.

di 23 feb 2010, 20:23

Niemand??

Re: Witte rook bij starten.

wo 24 feb 2010, 14:38

Nou starten en lopen vandaag. Geen witte smog, maar een klein wit pluimpje.

Probleem opgelost. 8-)

Re: Witte rook bij starten.

wo 24 feb 2010, 15:50

:clap: :clap: :clap:

Re: Witte rook bij starten.

wo 24 feb 2010, 18:56

De uitlaten van BMW zijn zo geconstrueerd dat de verbrandingscondensatie door de hitte in de uitlaat verdampt. Dit voorkomt het achterblijven van water in de uilaat, en vertraagt het doorroesten van binnenuit.
Nu jij op het andere merk een rvs systeem hebt roest ie ook niet meer van binnenuit, maar de orginele fabrieks pot doet dat wel omdat ie erg sterk afkoelt onder het rijden en aldus water in de pot blijft zitten.

Re: Witte rook bij starten.

wo 24 feb 2010, 19:37

Street legal schreef:De uitlaten van BMW zijn zo geconstrueerd dat de verbrandingscondensatie door de hitte in de uitlaat verdampt. Dit voorkomt het achterblijven van water in de uilaat, en vertraagt het doorroesten van binnenuit.
Nu jij op het andere merk een rvs systeem hebt roest ie ook niet meer van binnenuit, maar de orginele fabrieks pot doet dat wel omdat ie erg sterk afkoelt onder het rijden en aldus water in de pot blijft zitten.


Dat klopt, heb het gemerkt ook :D Thanks voor de reactie!!

Groetjes,
Jeroen.
Plaats een reactie