Sinds gisteren start mijn 745 niet meer. Heb hem vorige week naar de stalling gebracht en staat daar een week stil Gisteren starten ....niks wel een tikkend geluid bij de startmoter. Die gedemonteerd en werkt gewoon goed als die los is. Vanmorgen teruggezet en weer hetzelfde , draad gepakt en rechtstreeks op de accu verandert niets.Alleen maar hetzelfde tikkend geluid bij startmoter. Weer eraf een andere geprobeerd en weer hetzelfde...wat kan dit zijn ?
Paul, heb ik ook gehad. Ben toen uitgekomen bij een los contact van een stekker doos onder de cockpit. Na wat getrek en geduw deed hij het weer. Ben niet zeker welke het was. Dacht dat er enkele kabels van het contactslot op uit kwamen. Kun je makkelijk uitproberen. Vrouw laten starten en jij wat aan de kabels frunikken.
Is het niet een slechte of verbroken massa verbinding van het blok? Kun je eenvoudig testen door deze te overbruggen met een start kabel. Dus gewoon een van de start kabels rechtstreeks vanaf de accu naar het blok, of nog beter naar het startmotorhuis leggen. Je zou zelfs beide kabels kunnen gebruiken, de plus kabel ook nog rechtstreeks van de accu naar de dikke plus aansluiting op de startmotor. Als je dan ook nog een losse draad naar de plus trek vanaf de relais aansturing dan sluit je alle bedrading uit. Wel goed opletten dat hij vrij staat als je het relais rechtstreeks aanstuurd.
Albert jij zit goed, was inderdaad slechte massa maar hij start weer zoals het hoort. Vond het al raar dat ie bij zeker weten twee goede startmoters hetzelfde deed.
Mooi dat het opgelost is Paul. Dat van de twee startmotors zette me inderdaad aan het denken. Waar zat het probleem? De massa kabel aan het blok of aan de accu kant? Altijd handig om te weten voor een volgend geval.