Het is nu zo 24 nov 2024, 22:53


lpg

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 06:42

Voor die poolse prijs kan je er wel een mixer op de plank leggen dacht ik zo.

Die Engelse prijzen lijken mij anders ook niet gek, vooral een conversie kit van de ouderwetse verdamper
naar dampgasinjectie.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 08:20

Martin schreef:Dan wil ik graag de definitie van, een beetje meer, graag uitgelegd krijgen, een Impco mixer is verkrijgbaar vanaf een
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 08:31

Duidelijk verhaal.

PayDay schreef:En ja, ik ben al door verschillende mensen voor gek verklaard, maar mijn 745i loopt wel op lpg. (en nee, ik zit niet te wachten op geneuzel hoe slecht een m102 wel niet zou zijn)


Ik heb laatst in een E23 turbo gezeten met meer dan 400 pk op LPG, en dat liep ook prima. De
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 08:35

Ik mocht payday afgelopen zaterdag ontmoeten. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat hij goed weet waar hij het overheeft! Hij heeft tenslotte een m102 goed lopend op LPG. Dat is een prestatie op zich.
Leuk informatief draadje!
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 09:03

zerotolerance schreef: De
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 09:05

baur323 schreef:Ik mocht payday afgelopen zaterdag ontmoeten. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat hij goed weet waar hij het overheeft! Hij heeft tenslotte een m102 goed lopend op LPG. Dat is een prestatie op zich.
Leuk informatief draadje!


Zal ik dan maar verklappen dat er Vialle LPi in zit :mrgreen:
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: lpg

Berichtdi 17 jul 2012, 09:23

Netjes.
Offline

tinus

Nieuw

  • Berichten: 54
  • Geregistreerd: di 28 apr 2009, 20:34

Re: lpg

Berichtdo 19 jul 2012, 19:03

dag allemaal
de lpg installatie zit er in. het is een omvl geworden.
zij noemden nog dat het goed zou zijn om de bougiekabelset te vervangen.
is dit noodzakelijk? nogal een dure grap als ik zo de prijzen op internet opzoek.
vorig jaar is de rotor al wel vervangen.
wellicht weten jullie raad.

alvast bedankt.
martijn
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: lpg

Berichtdo 19 jul 2012, 19:25

Het is zeer raadzaam om je ontsteking bij een gas auto up to date te hebben. Als je bougiekabels, rotor, en verdeelkap bejaard zijn heb je vergrote kans op backfires
Oh ja, en de juiste bougies monteren! elke 10kkm vervangen. Klepspeling ook regelmatig checken.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lpg

Berichtdo 19 jul 2012, 19:30

Ik zou zeker een nieuw setje kopen. LPG heeft en hogere vonkspanning nodig. Ook zou ik de rotor vervangen door
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: lpg

Berichtzo 29 jul 2012, 08:10

Beslist je ontsekingsdelen vervangen, daat voorkomt een heleboel ellende, overigens heeft het m.i. geen zin om alleen
een rotor te vervangen, als deze is ingebrand zijn je contacten van je verdeler ook ingebrand, vervang je een van beide
dan branden ze net zo hard weer in.

Idd zijn verdeelkappen van een motronic zijn redelijk kostbaar.
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 16:50

Heren ik zie hier een hoop termen en krachttaal langs komen maar net als met wel meer dingen die hier op het forum
besproken worden......ik heb er de ballen verstand van. En dat valt niet mee toe te geven want hier barst het
van de techneuten.
Maar het is niet anders, ik lees veel van jullie elkaar te vertellen hebben en probeer daar wat van op te steken.
Neemt niet weg dat ook ik graag op gas wil gaan rijden maar door de toren hogen bomen het hele fucking bos niet meer zie!

Ik heb offertes aangevraagd en heb er tot nu toe 2 ontvangen, namelijk van Mandigers en van Carbalt.

Mandigers stelt voor: Compleet ingebouwd alles nieuw OMVL S systeem met beveiliging voor de luchtmeter 1145 euro of compleet ingebouwd alles nieuw Landi VGI gas injectie systeem en RDW afgemeld met garantie 1995 euro.
Netjes ingebouwd en met Tectyl gemonteerd.

Carbalt stelt voor: Vogels G3 cilindertank systeem ( 70 ltr ) dit is een seqentiele lpg injectie installatie dus nooit geen last van backfire
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 17:22

Briljante post, met een goede toonzetting. Dat lees ik graag.
Ik heb net de vaatwasser leeg:

Het prijsverschil met injectie is niet heel groot meer, en dat heeft echt een voordeel. Toch hoor ik relatief veel problemen met de computers die bij de injectie horen. Daarom zou mijn keuze nog steeds een gewoon verdamper systeem zijn. Simpel en doeltreffend. Als je wil planken, moet je hoe dan ook op benzine rijden.
Over Mandigers en Manders kan ik alleen maar positieve berichten geven. De andere aanbieder ken ik niet.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 18:40

Landi VGi bestaat niet; dat zal Vogels VGi zijn.
Vogels G3 = Vogels VGi.
Je krijgt dus op beide plekken hetzelfde systeem. OMVL is niet mijn persoonlijke favoriet. Je kunt de verdamper vandaag afstellen en morgen staat ie dan weer ernaast.
Pak geen Landi LSi; de injectoren tikken zo hard dat het lijkt alsof je een diesel rijdt.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 18:50

Er staat niet bij wat voor e23 je hebt. Een carburateur kan alleen met het conventionele systeem. Aan het injectie systeem hangt een prijskaartje .Wil je goedkoop rijden en is vermogen niet zo belangrijk dan zou ik voor het goedkope systeem gaan. Vroeger was er niet anders en het liep gewoon goed als de motor in goede staat is natuurlijk vooral het ontstekingssysteem. Vlgs mij kan er ook een 90L tank in
Ga je voor het injectie systeem dan is de keuze van de injectoren belangrijk zoal payday zegt er zijn erbij dan lijkt het wel een diesel. Vlgs mij zijn de injectoren van Prins vrij stil.
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 18:54

90 liter ga je niet redden in een E23 zonder slijpen aan de binnenschermen.
Ik zou voor een conventioneel systeem gaan.
Wil je een keer hard rijden dan even overschakelen op benzine.
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 18:59

Kijk heren, jullie zijn goed bezig, geven een mening maar veel belangrijker jullie onderbouwen jullie mening.
Dat zijn dingen waar je wat mee kan. Ik weet, uiteindelijk moet ik toch zelf de beslissing nemen maar heb dan materiaal waarmee ik kan afwegen!

Dat van Landi was ik ook op het www al een beetje tegengekomen, maarja wist niet helemaal wat Paul Mandigers ermee bedoelde en had ook het idee dat hij 2 merken door elkaar haalde.

Ben ook blij dat BAUR 323 het graag leest....moet zeggen dat ik het ook wel een gaaf forum vind. Ik kom hier
nauwelijks topics tegen waar men elkaar afkraakt, hier is een ieder er voor om elkaar te helpen en dat verdiend een pluim!

Ben trouwens klaar met de vaatwasser en heb inmiddels ook al gegeten. Broodje kroket hehehe
Laatst bijgewerkt door Fletch op di 04 sep 2012, 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:05

Even de feiten : Het is een e23 735i a uit 1985, US model 136 kw m30b34 blok

En dan heeft voor de meesten van jullie het OMVL S systeem de voorkeur.......toch.
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:05

Broodje kroket..Heerlijk
Het lekkerst in de voetbalkantine op een witbolletje met de geur van het gras (sorry, ik weet, het is een afwijking) :mrgreen:

Ik heb de nodige euro's in een E23 met dampgas injectie gestoken en uit armoe maar het hele systeem om laten bouwen naar conventioneel.
Moet er eerlijk bij zeggen dat het systeem niet netjes was ingebouwd.
Op conventioneel liep ze perfect op gas.
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:14

@Michiel

Mmmm het scheelt in ieder geval ook een hoop doekoes, kan weer gas van getankt worden.
Maar even een vraagje dan over zo'n conventioneel systeem, moet daar dan een achteruit schiet beveiliging op en zo'n "sensilube" systeem.

En waar ik niet aan gedacht heb is dat, en ik bied op voorhand vast mijn excuus aan.........zijn er op dit forum geen gasneuten die inbouwen?
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:23

klepsmeersysteem hangt er vanaf of je geharde kleppen hebt.
backfireklep?.. beter zorg voor een frisse ontsteking.

Stefan van de lpgshop :Peace:
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:27

Mja harde oogkleppen, die heb ik wel maar dat andere.....geen idee?

lpgshop.nl neem ik aan.
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:32

Zoooooo das nie naas den deur jonghuh! :dizzy:
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

manmetdemotorzaag

Pro

  • Berichten: 113
  • Geregistreerd: za 21 jul 2012, 11:42

Re: lpg

Berichtdi 04 sep 2012, 19:48

Maar op de terugweg kan je wel lekker goedkoop tanken :)
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: lpg

Berichtwo 05 sep 2012, 17:24

En mocht u geen vervoer terug hebben dan is LPGSHOP.NL altijd bereidt u even naar het station te brengen !


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL.
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 118 gasten

cron