Aftapplug is ontzettend lastig met olie wisselen en laagste punt. Adapterring oliefilter is ook geen optie... Oliedruksensor eruit, t-stuk erin en oliedruksensor en olietemperatuursensor daar in.
PayDay schreef:Aftapplug is ontzettend lastig met olie wisselen en laagste punt. Adapterring oliefilter is ook geen optie... Oliedruksensor eruit, t-stuk erin en oliedruksensor en olietemperatuursensor daar in.
+1! Hoewel niet helemaal vergelijkbaar; ik had dit systeem bij mijn e21. In 1 seizoen 2 sensoren stuk gereden. Zo'n adapterring is veruit de beste oplossing. Te verkrijgen bij Biesheuvel - not cheap.
De oliedruksensor zit boven in de cilinderkop. De olie spettert daar wat rond maar komt nauwelijks in de buurt van de sensor. De sensor reageerd op drukverschil in het kleppencarter. Dit is dus gewoon lucht ! Een betrouwbare meting zal het dan zeker niet worden. Een temperatuursensor zal tenslotte IN de olie moeten om deze te meten.
Ik heb hem zelf ook in de carter zitten maar de temperatuur vindt ik nog niet 100% zuiver. Maar wil hem mischien gaan verplaatsen op de leiding die naar de olie radiator loopt. Dat is eigenlijk de plek waar de werkelijke waarde het beste te meten is.
Bij het blok wat ik toendertijd gekocht had bij brusmotoren heb ik deze foto nog gevonden, Dit blok was klaaremaakt voor de racerij , Heb dat hele setje met temperatuur zender nog liggen compleet met banjobout enz. Links onder op de foto zie je je de sensor zitten.