Robert, de 728i heeft een losse verdeler erop. Die schuif je pas op het laatste moment erop en dan bepaal je hoe je deze aansluit. Je kan de
rotor zijn positie zelf bepalen. Werkboeken van BMW houden het op half 12 voor cilinder 1. Maar theoretisch is elke positie mogelijk, gewoon de bougieskabels anders aan sluiten.
Als je het tandwiel nog moet terugplaatsen valt dus niets af te lezen aan de rotor want die zit er nog niet op en zegt, daar je die zelf bepaald, niets !
Merkteken krukas op het streepje tussen de O en T, met een lang stokje in bougiegat van cilinder 1. Deze moet op zijn hoogste punt staan (stokje bijna volledig naar buiten), daarna (met losse cilinderkop) nokkenas verdraaien tot beide nokken van cilinder 6 naar boven staan (10 voor 12 en 10 over 12), dan kop plaatsen, tandwiel plaatsen, pasnokje van tandwiel staat dan 10 over half 12, bevestigingsboutje staat dan in lijn met de olieleiding in de kop. Daarna spanner weer plaatsen en met de hand controleren of het geheel hetzelfde staat na enkele omwentelingen.