Pagina 1 van 1
M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 12:01
door graad
Vandaag heeft paul even een compressie testje gedaan van mijn 2.0 van mijn e30.
Mijn M20B20 loopt fantastisch...en zo ook de waardes..
6x12.3!!
Ben weer een blij mens

Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 14:12
door Barbarossa
Super! Geen zorgen wat dat betreft dus

Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 16:21
door graad
Nee..gelukkig niet

Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 16:26
door Marthijn
Nou turbo erop, kompressor erbij en blazen maar.

Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 17:52
door riemer
Dan is ie zo kapot met die compressie.

Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 17:56
door graad
Er komt geen turbo op!
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 18:55
door Marthijn
Nee moet je ook niet doen.!
Hou er zelf ook niet van dat geblaas en gefluit.
Atmosferische motor loopt het mooist naar mijn mening.
Maar met deze compressie moet het toch geen probleem zijn om er een turbo op te plaatssn.?
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 21:23
door Street legal
@ Martijn,
De compressieverhouding van een normale motor is ongeveer 9,5 of 10 :1
Een benzine turbo zit zo rond de 8:1.
Hogere compressie is meer warmte ontwikkeling + een turbo is nog meer warmte ontwikkeling. En dan gaat ie stuk
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 21:26
door graad
Dan zal ik de mijne is wa afrakken...dat die wa minder compressie heeft dan..mijn e23 zat rond de 10,5 en 11 geloof ik
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 24 jan 2017, 21:29
door Marthijn
Ok ik dacht juist des te meer compressie des te meer druk je ook op de turbo krijgt.
Maar dan krijgen je kleppen natuurlijk ook op zijn donder.!
Graad zijn benzine zit op 12.3, is dat niet hoog dan, gezien het toch al een vrij oude motor is.?
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 07 feb 2017, 05:49
door willempie
of het metertje is kapot, dat kan ook !
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
di 07 feb 2017, 17:51
door Street legal
Graad heeft de compressie laten meten. De meter geeft de druk in Bar. Dat heeft niets met de compressieverhouding te maken. Door de meting kun je eventuele slijtage bepalen, hoe hoger de druk, en hoe langer deze blijft staan des te beter is de conditie van de motor.
De BMW van Graad heeft een compressieverhouding van 10,0 :1. De 745i heeft een compressieverhouding van 8:1
Re: M20B20 compressie test..

Geplaatst:
do 09 feb 2017, 20:21
door Daytonawim
Bij een compressieverhouding van 1:8 hoort een meting van 10.5 bar.
Bij een compressieverhouding van 1:10 hoort een meting van 13.5 bar.
Als je twijfelt over je zuigerveren afdichting kan je een paar druppeltje olie in de cylinder doen, dan opnieuw meten.
Valt de meting hoger uit dan zweet je wat compressie langs de zuigerveren.
Veranderd er niets, dan lekt er iets weg langs de (vervuilde) kleppen.
Heb je een veel te hoge meting, dan bestaat de kans dat er veel afzetting op de cylinderkop, zuiger er kleppen zit.
Meting bij warme motor, alle bougie's er uit en gasklep op max open, dikke accu er bij.
Bij voorkeur eerst je kleppen stellen.
Normaal zal je je max druk hebben tussen de 5 en 8 compressieslagen.