6e cilinder M30B35 loopt niet mee
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 21:52
We hebben een M30B35 blok volledig opnieuw opgebouwd, maar nu loopt hij niet lekker op alle pitten.
Bij het 1 voor 1 verwijderen van de bougie kabels merken we geen verschil bij de 6e cilinder en lijkt ook cilinder 3 niet heel veel verschil te geven, maar daar twijfelen we over..
Wat kan er mis zijn?!
Wat we gedaan hebben + dubbel gecheckt:
- motor is opnieuw gehoond + nieuwe zuigerveren + nieuwe lagers dus ik neem aan de het met de compressie goed zit
- timing krukas t.o.v. nokkenas gecheckt
- kleppen 2x gecheckt en gesteld
- bougies nieuw + 6 en 3 vervangen voor andere
- bougie kabels + bougies gecheckt of ze vonk geven: ja
- bougie kabel 3e cilinder vervangen (eerste zat een scheurtje in het rubber, maar helaas geen verschil)
- er zit een nieuwe rotor + verdelerkap op
- volgorde bougiekabels 10x gecheckt
- krukas sensor vervangen
- injectoren laten reinigen + gecheckt of ze allemaal inspuiten: ja
wat we nog niet gedaan hebben (+rede)
- verdelerkap + rotor vervangen (want nieuw)
- bougie kabels vervangen (hebben we (nog) niet, geven vonk)
- compressie meting (want opnieuw opgebouwd, meter gaan we regelen)
op de 6e bougie kabel zit de kabel die voor de timing vd injectoren zorgt, kan dit er iets mee te maken hebben?
HELP! dank
Bij het 1 voor 1 verwijderen van de bougie kabels merken we geen verschil bij de 6e cilinder en lijkt ook cilinder 3 niet heel veel verschil te geven, maar daar twijfelen we over..
Wat kan er mis zijn?!
Wat we gedaan hebben + dubbel gecheckt:
- motor is opnieuw gehoond + nieuwe zuigerveren + nieuwe lagers dus ik neem aan de het met de compressie goed zit
- timing krukas t.o.v. nokkenas gecheckt
- kleppen 2x gecheckt en gesteld
- bougies nieuw + 6 en 3 vervangen voor andere
- bougie kabels + bougies gecheckt of ze vonk geven: ja
- bougie kabel 3e cilinder vervangen (eerste zat een scheurtje in het rubber, maar helaas geen verschil)
- er zit een nieuwe rotor + verdelerkap op
- volgorde bougiekabels 10x gecheckt
- krukas sensor vervangen
- injectoren laten reinigen + gecheckt of ze allemaal inspuiten: ja
wat we nog niet gedaan hebben (+rede)
- verdelerkap + rotor vervangen (want nieuw)
- bougie kabels vervangen (hebben we (nog) niet, geven vonk)
- compressie meting (want opnieuw opgebouwd, meter gaan we regelen)
op de 6e bougie kabel zit de kabel die voor de timing vd injectoren zorgt, kan dit er iets mee te maken hebben?
HELP! dank