Pagina 1 van 1

2200 toeren

BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017, 18:42
door bieten
Hallo,

Sinds vandaag heb ik mijn nummerplaten.
Dus een ritje na 2 jaar heeft deugd gedaan.
De bolide rijdt goed.
Wat ik heb gemerkt tijdens de rit is , dat hij op het laatste niet meer de gewenste toeren toerental haalt.
Hij gaat niet meer over de 2200 toeren per minuut.
Ik ben aan de kant gaan staan en weer herstart.
Hij reed weer perfect, toeren zoveel je maar wilt.
Na een tijdje weer 2200 toer per minuut.
Heeft iemand een antwoord op dit probleem.

Alvast bedankt.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017, 19:22
door RobertF
Het lijkt er op alsof die benzinedruk verliest, zou de druk eens meten en kijken of de benzinedrukregelaar goed werkt.
Je hebt ook wat problemen met de benzinepomp gehad, check of die voldoende spanning krijgt.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017, 06:02
door bieten
Hallo,

Ik heb inderdaad wat problemen gehad met benzine pompje.
De spanning is ok.
Wat me op valt is dat ik de benzinepomp goed hoor, (licht-luid gezoem). lucht?
Waar kan ik het vacuum vinden ?

bedankt.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017, 18:14
door Marthijn
Wellicht iets in het lucht schema.?
Slang los, scheur ergens.?

Controleer alle bougies en de bekabeling daarvan.
Is je LMM inorde.?

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 06:56
door bieten
Goededag,

Hoe kan ik een Luchtmassameter controleren ?

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 07:59
door Marthijn
Aan de co meter hangen.
Ga anders bij een bmw specialist langs.
In Belgie wonen er ook een paar ;)

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 09:13
door RobertF
Nee Marthijn, er zijn maar weinig echte specialisten. Tegenwoordig kunnen ze alleen nog maar de OBD uitlezen als je die niet hebt dan weten ze het niet.
Ik belde naar de BMW garage of ze de carburateur van mijn 630 synchroon konden stellen. Toen vroeg die chef of ik een diagnosestekker had. Nee die hadden ze toen nog niet in 1970.
Dan spijt het ons zei hij, dan kunnen we dat niet.

Toen heb ik zelf maar een CO-meter gekocht en ik kom niet meer in de garage, doe alles zelf . Scheelt ook $$$
Dat is ook het leukste van de hobby en geeft de meeste voldoening, zoeken, vinden en dan repareren

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 09:20
door RobertF
Een LMM kun je reinigen, er zit een gouddraadje voor de klep. Spuit dat schoon met remreiniger. Een LMM controleren met CO meter zegt niet veel omdat het CO van meerdere factoren afhankelijk is.
Ik raad je aan systematisch te werk te gaan en niet overal tegelijk.
Omdat je problemen met je benzinepomp gehad hebt zou ik kijken of dat goed functioneert.
Controleer de aansluitingen op de pomp, is het filter niet verstopt? Meet de benzinedruk, een setje op Ebay kost nog geen 20 euro en daar heb je altijd wat aan.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 12:40
door bieten
Hallo,
Morgen zal ik proberen of ik aan een drukmeter geraak.
Dus bij het 2de contact zal deze wss druk geven.
Wat is de optimale druk?

Bedankt
( ps: ik ga een toertje maken met dit prachtige weer)

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 23:19
door RobertF
Druk moet zijn 2,5-2,7 bar

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017, 19:12
door bieten
Hallo,

Ik heb de leidingen van de benzine gevolgd.
Tot in de motorkap
Een vraagje voor de benzine naar de rail (injectors) gaat , bevindt er zich een rond gedeelte ervoor.
Is dit een soort van filter of ben ik daar mis in.

Bedankt.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017, 00:06
door RobertF
Dit is een verbindingsstuk, niet van betekenis.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017, 17:24
door riemer
Heb je er een foto van?

Aan de ene kant zit uiteraard de brandstofdrukregelaar en soms zit er aan de inlaat kant van de brandstofrail een pulsopvanger, die alle drukpulsjes uit de leiding moet wegnemen.

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 18:02
door bieten
Image

Re: 2200 toeren

BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 19:44
door Marthijn
Die je nu aanwijst kun je er tussen uit halen en een directe slang tussen zetten.
Word niet meer geleverd en heeft ook geen enkele nut.