oliefilterhuis overzetten
Geplaatst: zo 27 mei 2018, 09:54
We zijn al aardig op weg om ons 3.5 M90 blok op te bouwen (motronic)
De e23 waar de motor uit komt had een oliekoeler.
De e12 waar de motor in komt krijgt die niet.
Nu hebben we de originele carburateur 2.8 M30 motor nog uit de E12 (type1), daar willen we het oliefilterhuis van gebruiken aangezien het huis van de E23 de in en uitgang van de oliekoeler heeft.
Kunnen we deze zomaar overzetten? Krijgen we bijv geen probleem met oliedruk, of flow?
De diameter van De B28 motor (rood) is groter dan die van de B34 (metaal), zie foto hieronder.
de bevestiging past, gaten komen overeen
De e23 waar de motor uit komt had een oliekoeler.
De e12 waar de motor in komt krijgt die niet.
Nu hebben we de originele carburateur 2.8 M30 motor nog uit de E12 (type1), daar willen we het oliefilterhuis van gebruiken aangezien het huis van de E23 de in en uitgang van de oliekoeler heeft.
Kunnen we deze zomaar overzetten? Krijgen we bijv geen probleem met oliedruk, of flow?
De diameter van De B28 motor (rood) is groter dan die van de B34 (metaal), zie foto hieronder.
de bevestiging past, gaten komen overeen