Pagina 1 van 1
motor 630 CS
Geplaatst:
za 17 okt 2009, 23:41
door Rene658
Hallo,
Zoals jullie misschien wel weten ben ik in het bezit van een 630 CS uit 1977 op lpg.
Nu vind ik deze motor een beetje weinig vermogen hebben (leeftijd ????).
Mijn vraag is wat voor type motor ik kan monteren met gebruik van mijn eigen inlaatspruitstuk voor een carburateur en mijn eigen lpg mengstuk. Past bijvoorbeeld een 3.5 motor op mijn spruitstuk ??????
Ren
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
zo 18 okt 2009, 08:33
door joep
Je hebt een M30 motor en je kan dus ook weer een M30 met een groter vermogen plaatsen. Wij hebben een motor 1978 met carburateur verwisseld met een jongere uit 1984. (was injectie) Je bent alleen je benzinepompaansluiting kwijt(de pomp zit aan de kop) en je zult een elektrtische pomp moeten plaatsen, zoals wij. Verder past het inlaatspruitstuk er ook op.
In het kort: wisselen en een elek. pomp en klaar.
Suc6
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
di 20 okt 2009, 20:30
door Rene658
Als ik dus een 3.5 motor wil plaatsen gaat dat zondermeer lukken ???
Krijg je de afstelling van de carburateur en het lpg wel aangepast op de grotere cilinderinhoud of draait de motor op een te arm mengsel ???
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
di 20 okt 2009, 21:15
door michel
hallo
ja als de carburateur niet genoeg levert,bij vollast en het mengsel zou te arm zijn ,wat ik trouwens niet denk,zal omdat er normaal gesproken op gas gereden word,niet zo erg zijn
er word toch het meeste op gas gereden,en wanneer je verdamper geen overcapiciteit heeft,zul je een grotere verdamper moeten installeren .
om een rijker mengsel te krijgen.
dus kijkt het me erg verstandig dat je er voor moet zorgen dat je mengsel op gas wel goed is
een te arm mengsel van zowel gas en benzine zal atijd leiden tot hogere temperaturen ,waardoor bv je kleppen kunnen verbranden
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
wo 21 okt 2009, 20:01
door Rene658
zijn de kleppen van de nieuwere motoren ook uitgerust met hardere klepzittingen ??
En hoe zit dat met de klepstoters, zijn die nog veranderd m.a.w. moet ik blijven kleppenstellen of zijn de nieuwere motoren uitgerust met hydraulische stoters ??
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
do 22 okt 2009, 08:43
door michel
hallo
neen m30 motor geen hydrolische klepstoters
neen hardere zittingen kun je zelf laten maken
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
do 22 okt 2009, 19:57
door joep
Vanaf 1984 zijn ze uitgerust met harde klepzetels. Motor wisselen, afstellen en rijje zei ik toch? nogmaals suc6
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
do 22 okt 2009, 20:00
door graad
heb jij nu ook,of niet joep/hein,harde klepzittingen
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
do 22 okt 2009, 20:23
door joep
Zijn nog harder dat die van een alpina uitvoering gehe. Trouwens have fun daar tussen franszozen.
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
do 22 okt 2009, 20:24
door graad
heb je al een bmw voor je eigen gevonden
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
za 24 okt 2009, 16:01
door joep
Heb een X5 aangeschaft.
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
za 24 okt 2009, 17:07
door zerotolerance
Waar blijven de plaatjes
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
zo 25 okt 2009, 10:47
door joep
weet ik ook nie
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
di 27 okt 2009, 09:37
door graad
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
di 27 okt 2009, 09:41
door zerotolerance
graad schreef:enne..........................FOTOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Geldt ook voor jou Graadmans!
Re: motor 630 CS
Geplaatst:
di 27 okt 2009, 09:45
door graad
ja,de bmwees vielen tegen
de 745 sharknose was wel een goede basis,maar veel te duur............
en de e12 alpina b7s....................................................
DIE STAAT IN NL