Het is nu zo 01 dec 2024, 04:00


745

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

745

Berichtdi 03 nov 2009, 06:05

Als ik met mijn 745 rijdt en zo rondt de 3500 toeren kom houdt de auto plotseling in alsof je een schakelaar bedient ? Vervolgens laat ik het gas los en komt de auto weer tot leven . Heb de waste gate en lucht massa meter en motormanagement computer al uitgewisseld . Welke 745 rijder heeft deze ervaring ook wel eens gehad ?


Mvrgr. Stefan.
Offline

Tom 745i

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 11:05
  • Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 745

Berichtdi 03 nov 2009, 09:16

Heb je een 745i met een M102 blok of een M106

Als je een m106 heb kan het je stekker zijn van je automaat die niet genoeg contact maken
los halen en weer goed vastmaken.
als je deze stekker los haalt start hij ook niet.

Er zitten twee stekkers in de steun geklemd die op je inlaat spruitstuk zitten.
je moet de steun hebben die het dichtst bij je schutbord zit.
ik heb er helaas geen foto meer van

ik heb hetzelfde gehad

groetjes tom
The ultimate driving machine
Offline

Tom 745i

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 11:05
  • Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 745

Berichtdi 03 nov 2009, 09:40

Afbeelding
Image

Aha Toch een Foto gevonden het zijn de blauw getapte stekkers met de rode stipjes

Groeten Tom
The ultimate driving machine
Offline

BeekMW

Professional

  • Berichten: 1258
  • Geregistreerd: ma 07 sep 2009, 13:04
  • Woonplaats: Zoetermeer

Re: 745

Berichtdi 03 nov 2009, 11:19

Het kunnen misschien ook vervuilde injectoren zijn?? Ik had het met de 635 ook en als het het blok ging inhouden en ik dan bij die 3500toeren het gas ging doseren trok ie gewoon door tot 6000tpm....

Ook heb ik trouwens gelijk de verdelerkap, bougiekabels en bougies vervangen en het probleem is weg!

Iets met de injectoren of de onsteking??

Succes ermee!

Groetjes,
Jeroen
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: 745

Berichtdi 03 nov 2009, 19:10

Dank je jongens ga van het weekend wel weer wat rommelen met de 745 !
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: 745

Berichtdi 03 nov 2009, 19:16

Die stekkers zijn toch van de sensoren welke in het vliegwiel huis zitten ? Wat gebeurt er als ze per ongeluk verkeerd om gemonteerd zijn ?
Offline

Tom 745i

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 11:05
  • Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 745

Berichtwo 04 nov 2009, 08:17

stefan schreef:Die stekkers zijn toch van de sensoren welke in het vliegwiel huis zitten ? Wat gebeurt er als ze per ongeluk verkeerd om gemonteerd zijn ?


geen idee
The ultimate driving machine
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: 745

Berichtwo 04 nov 2009, 08:38

Dan start de auto niet.
Offline

Tom 745i

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 11:05
  • Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 745

Berichtwo 04 nov 2009, 09:04

Michiel schreef:Dan start de auto niet.


klopt Michiel dat is ook als je 1 van de stekkers lostrekt.
The ultimate driving machine
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: 745

Berichtma 23 nov 2009, 17:28

Was bezig met lpg inbouw,en heb toen meteen mijn van de schade 745 overgebleven inlaat met injectoren benzine druk regelaar en pingelsensoren overgebouwd ik kon er nu toch bij ! Vandaag even een stukje gereden resultaat ongeveer 3500 toeren ineens inhouden ? Dus nog niets veranderd, hou jullie op de hoogte ! Groeten Stefan/Lpgshop.nl.
Offline

joo

Pro

  • Berichten: 150
  • Geregistreerd: vr 20 feb 2009, 23:54

Re: 745

Berichtma 23 nov 2009, 23:47

Zet een drukmeter tussen de benzineaanvoerleiding. Leg de meter tijdens de rit naast je en kijk of de druk tijdens het gasgeven wegvalt. Oorzaak kan zijn vervuild filter of defecte pomp.
Heb ik zelf al meegemaakt bij mijn turbo.
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: 745

Berichtdi 24 nov 2009, 05:39

Ok ga ik proberen .Groeten Stefan/Lpgshop.

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

cron