Pagina 1 van 2
koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 17:32
door bigbadbeemer
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:50
door CeesBMW
Was ie warmer gelopen dan normaal ?
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:54
door Bmw e12 driver
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:56
door Bmw e12 driver
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:57
door CeesBMW
Dat kan idd ook, of de dop van het reservoir ontlucht niet meer. Heb op dit moment ook z'on gevalletje staan
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:57
door Mike
Thermostaat is makkelijk te controleren natuurlijk.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:58
door CeesBMW
@e12 driver;
dat is koelvloeistof.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 19:59
door CeesBMW
Klopt Mike, leg jij het uit of moet ik het doen ?
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 20:01
door Mike
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 20:02
door Bmw e12 driver
Dat had ik ook gezien nadat ik het papiertje eronder had gelegt.
Heb bij de thermostaat een beetje opgedroogt koelvleoistof gezien, aangezien ik deze auto pas een paar weken heb. En het nog niet echt het weer is geweest om te koelen -10 graden moet ik het wel even oplossen voor de temperaturen echt weer aangenaam worden hier.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 20:03
door Mike
Als de thermostaat niet open gaat loopt ie bij -10 ook warm hoor.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 20:07
door Bmw e12 driver
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 21:06
door RobertF
Meestal is het zo dat als de thermostaat kapot is, dat ie open blijft staan. Dat is een soort beveiliging
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
di 23 feb 2010, 22:22
door rene
Dat klopt, dan komt ie juist niet( of duurt heel lang) op temp. En blijft je kachel ook kouder dan normaal.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 00:04
door CeesBMW
Toch heb ik al vaak bij een m30 blok meegemaakt dat de onderste slang ijskoud bleef, alsmede het rechterdeel van de radiator. Dat is overduidelijk een thermosstaat die niet opent.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 07:26
door bigbadbeemer
Ik hoop dat het de thermosstaat is jongens, dat zou een hoop weerk schelen. Maar ik zal dat geluk wel niet hebben
(in het verleden behaalde resultaten, geven geen garanties voor de toekomst)
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 16:02
door bigbadbeemer
Ik heb vandaag 200 km gereden (ik moest naar de RDW) zonder dat hij warm loopt, enkel bij stilstand loopt de temp redelijk snel op naar het midden van de temperatuurmeter maar als ik aan het rijden ben zakt hij gelijk weer tot net boven het blauwe streepje. Ook geen koelvloeistof verlies, geen witte rook of mayonaise/olie. Zou het dan toch het dopje van het reservoir zijn?
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 16:31
door graad
daar lijkt t wel op
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 17:06
door RobertF
Staat je ventilatorriem niet te slap, dan draait de pomp te langzaam bij stationair. Kan ook dat de schoepen afgesleten zijn dan krijg je ook pompverlies. Wordt je radiateur warm?
Lees in Columns, Kopzorgen
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 17:11
door joep
Rijdend wordt ie niet te heet en als je niet rijdt wel ? visco mskien dan? Het bimetaalplaatje zeker eraf................
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 18:39
door Street legal
Als ie rijdend maar net boven het blauw uitkomt zal je thermostaat ook niet lekker werken. Hij hoort in het midden te staan, zomers iets er boven en bij erge kou 'swinters iets er onder. Als ie zo koud blijft zal ie ook blijven pluimen uit de uitlaat.Denk dat de thermostaat een stukje open blijft staan en ook klem zit. samen met een defecte visco kan dat jouw probleem verklaren. Koop een nieuwe Orginele thermostaat(welke in jouw bouwjaar hoort) en een visco koppeling en je bent klaar.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 19:04
door Mike
Denk ook dat het je visco is.
Maar wat al gezegd werd, de bedrijfstemperatuur moet in het midden staan niet net boven het blauwe.
Dus je thermostaat is niet meer helemaal honderd.
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 19:35
door bigbadbeemer
Ik denk dat ik de thermosstaat inderdaad maar eens ga vervangen. Bij stilstand wordt hij overigens niet te heet; hij blijft ergens in het midden hangen
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 19:36
door graad
dat is een normale stand hoor
Re: koppakking troubles
Geplaatst:
wo 24 feb 2010, 19:58
door CeesBMW
Ik zeg; visco !