Pagina 1 van 1

Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010, 21:40
door Bmw e12 driver
Heb ik dat, vandaag weer een liter koelvloeistof bij m'n 745 gegooit :crybaby: :crybaby: .
Deed vorige week de klep open koelvloeistof bijna op, weer netjes bijgevuld .
Vandaag weer (bijna) leeg, weer bijgevuld . Het zal toch niet :angry: :angry: :angry:
Motor loopt netjes, zowel koud als warm en goed stationair . geen plas met koelvloeistof onder de auto, geen witte walm uit de uitlaat.
Olie ziet er goed uit, heb gelukkig wel een reserve kop liggen maar hoop eigenlijk dat het iets anders is
Kan je kachel misch lekken onder druk als je lange stukken rijd en dat je er dan niets van ziet :pray: :pray:

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010, 22:09
door RobertF
3 mogelijkheden;
of hij lekt naar binnen in de motor dat geeft stoomwolken uit de uitlaat of emulsie in de olie, borreltin het expansievaatje

of hij lekt naar buiten dan moet het onder de auto nat zijn, leg er karton onder

of hij lekt naar binnen in de auto, de kachel

Kijk eens of je rechter vloermat nat is.

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010, 10:55
door Street legal
Ik heb dat ooit gehad met de e32. elke week koelvloeistof vullen en niks aan mankementen kunnen vinden. Bleek mijn waterpomp te lekken naast het thermostaathuis. De vloeistof verdampt en je vind het pas als je heel goed kijkt met warme draaiende motor.

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010, 12:29
door Bmw e12 driver
De pasagierskant voelt inderdaad wel heel klam aan, maar niet zeiknat.(klam en plakkerig)
Auto staat altijd binnen, hij morgen of vrijdag op de brug en dan gaan we eens kijken :pray: :pray:

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010, 15:20
door joep
Zaklamp erbij en op die plek (vloermat) naar boven onder het dashbord kijken en voelen aan leidingen,enz
Is er wat nat dan ............................wordt je niet vrolijk. Is niet te hopen voor je.

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010, 15:29
door Bmw e12 driver
Ik weet dat als er daar iets kapot je niet blij moet zijn, maar een verrote cylinderkop is ook niet fijn bij een 745 :cry: :cry:

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010, 16:35
door RobertF
even de instaplijst verwijderen en de luidsprekerafdekking en dan de mat optillen Er zit een rubber laag een daar gaat het vocht niet doorheen

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010, 19:54
door Bmw e12 driver
Vandaag de kachel onder druk gezet met een handpompje, druk opgevoerd naar 1.2 bar .
Hoger kwamen we niet , als ik stop met pompen dan liep de druk al snel terug naar 0.8 bar en daarna langzaam naar 0.5 bar en verder.
Conclusie er zit daar iets niet goed, de aanvoer was afgedopt en op de afvoer zat het pompje.
Wat nu ??? heel de kachel uibouwen zit ik ook

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010, 20:00
door oldie
Als nood oplossing zijn er blikjes van wyn,s te koop, erin gooien en een stuk gaan rijden.
Heb het gehad met een peugeot 306 en heb zo nog een jaar door kunnen rijden,zonder lekkage,s.

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010, 20:05
door Michiel
Dat zeg je goed Oldie.. NOOD oplossing.
Zou ik dus nooit doen bij een E23. Gewoon verhelpen zoals het hoort!

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010, 20:22
door Bmw e12 driver
Daar had ik dus ook aan zitten denken , maar dan ALLEEN het spul in je kachel en ABSOLUUT NIET in de koeling van de motor , het is een 745 en die heeft alle koeling nodig en heb geen zin in
dicht gekoekte koelingskanalen in de kop en radiateur.
nog andere ideeen???
En als dat uitbouwen dan moet gebeuren , hoe lang duurt dat en wat gaat me dat da ongeveer kosten ( Cees, Michiel :pray: )?????

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010, 23:53
door RobertF
Ik zou een by-pass leggen dus de kachel ingang met de uitgang verbinden en dan een poosje rijden en kijken of je nog water verliest.

Re: Heb ik dat !!!!!!!!

BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010, 20:14
door Bmw e12 driver
Vandaag weer de eerste km's gereden, Het was dus de kachelradiateur (