Wie weet waarom eer verschil zit in deze rotors? De linker is zeker van een 732 van 83. Is of kan de rechter ook van een 732 zijn? De rechter hoort bij dit blok nummer 1277358.
Linker (zwarte) is een 1e generatie Motronic rotor, de rechter de 2e.
Je kan aan de nokkenas zien welke je nodig hebt, en let op; ook de verdeelkappen zijn anders !
1e generatie;
2e generatie;
Omdat er nogal wat cilinderkoppen en nokkenassen gewisseld zijn bij de e23'ers, is het handig goed te kijken en niet van het bouwjaar uit te gaan. Beide type nokkenassen passen in alle bouwjaren cilinderkop.
Cees,kan je een ''2e generatie''nokkenas ook ombouwen voor een ''normale'' onsteking net als bij een 728i? Kan een 735i motor kopen maar die heeft motronic en ik L-jetronic,aangezien deze 735i motor waarschijnlijk uit een e32 komt wil ik mijn eigen injectie en onsteking gebruiken vanwege de lpg aansturing.
Ja, je kan dmv een "nutbold" een Motronic nokkenas eschikt maken voor L-Jetronic
Maar Gizmo, let op met een e32 of e34 motor, die koppen kan je niet op onze onderblokken zetten. De enige mogelijkheid is het complete blok, inclusief het oliefilter (wat bij die modellen omhoog zit) over te zetten !