Pagina 1 van 2

lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 00:04
door Le Car
hoi ,
In de e28 ,2,7 liter eta, van mijn vrouw gaat lpg.
Ik heb nu een paar adresjes gevonden met redelijk prijzen lijkt mij.

Nu kan ik kiezen voor een backfireklep of het zgn plunjer systeem.
Deze plunjer houd de lmm open zodat deze niet stuk gaat.

Wie heeft hier ervaning mee?.

Bij Manders autogas komt het totaal op (70 liter tank)

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 08:32
door zerotolerance
Waar woon je het dichste bij?

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 13:40
door CeesBMW
Hmm, terugslagklepje kost 29,50 bij Vogels. Plunjer moet je niet doen.

Andere tip; zorg dat je rubber tussenslang niet erg vast zit, dan knalt die er wel af.

Rinie had een andere oplossing daarvoor, een gat met rubber dop in zijn inlaat.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 16:58
door Le Car
In woon in Zaandam.
(vergeten bij te werken na de "verhuizing")

Cees waarom geen plunjer?

Michiel

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 17:05
door CeesBMW
Omdat die de klep ondanks de plunjer nog steeds een ongelovelijke klap krijgt. Bij een terugslagklep wordt zoveel mogelijk lucht tegengehouden, bij een plunjer wordt juist zo veel mogelijk lucht doorgelaten.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 18:39
door zerotolerance
Holland Auto gas, is dat LPG Purmerend?

Heb ik trouwens een offerte voor gekregen van

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009, 19:41
door Le Car
Ja ik denk het wel.
Kwadijkeroogweg 12b

Wel een beetje rommelig maar leek wel verstand van zaken te hebben.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 09:07
door Gizmo
Hoi
Ik heb verleden jaar in mijn e23 bij Wouda Wormerveer gas in laten bouwen,hebt er nadrukkelijk bij vertelt dat het super netjes en goed moest worden ingebouwd.Resultaat :evil: schroeven van bevestiging achterbank 'weg gelaten',vergeten de hoofsteunnen achter terug te zetten,luchtmassameter ondeugelijk bevestigt,door de terugslagklep had deze 2cm voorspanning op het bevestigingsteun waardoor de rubbers (nieuwe) na 2 dagen afbraken en de lm los lag.Heb de steun naderhand zelf aangepast.Kachel luchtsluis was niet terug gemonteerdt die lag los op mijn afdekplaat,ik kwam hierachter nadat ik geen zijventilatie meer had.Het starten/rijden gaat wel prima na enige zelf afstelling.Ik heb er in iedergeval bij dit bedrijf geen goede ervaring.....of ben ik te kritisch? :) Nee,ik ben gewoon super zuinig op mijn E23 :D

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 10:17
door Johnnie Turbo
Hoi Gizmo,
Ik heb bij hetzelfde bedrijf g3 in mijn omega laten zetten.
Hoewel de auto nu goed loopt, heb ik ook geen fijne herinneringen aan dit bedrijf.
Hoe ben jij uit den haag helemaal in wormerveer terecht gekomen?

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 16:43
door Le Car
Oke na deze 2 berichten valt Woude dus af.
Ik had ze gister al even gebeld over de mogelijkheden om een extra plunjer of klep te plaaatsen
en hun gevraagd mij uitleg te geven over beide systemen en mij hier in te adviseren.

Hun antwoord was dat het niet perse nodig was en dat ik zelf maar moest zeggen wat ik wou
hun maakte het niet uit wat ze moeten inbouwen. :?: .

Dat was dus niet de vraag.

Hun antwoord op backfire is flashlube monteren.

Ik snap wel dat dat systeem zorgt dat je kleppen niet snel inzakken en je daardoor minder klepspeling verloopt hebt en dus later kleppen zou kunnen stellen.
Als bijkomend effect hebt dat je klepspeling goed blijft en dus minder kans hebt op backfire.

Auto gas Holland gaat het dus worden,met plunjer systeem.
Is ook niet heilig maar de reakties hierover op het net zijn + en -.
Over Auto Gas Holland ook btw. :D

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 17:02
door Joost735
Polen misschien een optie ;)

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 17:18
door Le Car
Ja en Nee, Inbouw kost daar dacht ik ook rond de

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 17:23
door Joost735
dit systeem kost ongeveer

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 19:29
door zerotolerance
Le Car schreef:Oke na deze 2 berichten valt Woude dus af.
Ik had ze gister al even gebeld over de mogelijkheden om een extra plunjer of klep te plaaatsen
en hun gevraagd mij uitleg te geven over beide systemen en mij hier in te adviseren.

Hun antwoord was dat het niet perse nodig was en dat ik zelf maar moest zeggen wat ik wou
hun maakte het niet uit wat ze moeten inbouwen. :?: .

Dat was dus niet de vraag.

Hun antwoord op backfire is flashlube monteren.

Ik snap wel dat dat systeem zorgt dat je kleppen niet snel inzakken en je daardoor minder klepspeling verloopt hebt en dus later kleppen zou kunnen stellen.
Als bijkomend effect hebt dat je klepspeling goed blijft en dus minder kans hebt op backfire.

Auto gas Holland gaat het dus worden,met plunjer systeem.
Is ook niet heilig maar de reakties hierover op het net zijn + en -.
Over Auto Gas Holland ook btw. :D





Fijne antwoorden :evil:

Wordt de keuze wel makkelijker van.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 19:36
door Joost735
Hoezo :evil: ??? Je moet doen wat jezelf het beste vindt !!

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 19:42
door zerotolerance
Heb mijn post even aangepast. Dit was waar ik op reageerde.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 19:47
door Joost735
Sorry :oops:

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 20:06
door Le Car
Lichtelijke verwarring jongens :Peace:

Ik ga een afspraak maken en laat eea horen over de afloop.
Zal ergens begin april worden

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 20:40
door Johnnie Turbo
Hoi Michiel,

Ik wil je niet afschrikken, maar volgens mij is auto gas holland van de vader van de man tegenover wouda.
Wouda is een garage die samen werkt met het gasbedrijf aan de overkant.
Heeft het bedrijf in purmerend ook een soort etalage met wat auto's?
Als dat zo is heb ik ook daar slechte ervaringen.
Ik heb daar een tank laten vervangen in een V40. Bij beide bedrijven was het eindresultaat goed!
Maar in purmerend was niet alleen de zaak rommelig, maar ook de organisatie, waardoor ik een paar keer op en neer moest.
Bij wouda was ik vooral teleurgesteld in bepaalde kosten die ze hebben door berekend.
Bij Wouda zie ik wel heel veel dikke amerikanen staan, zoals Hummer en Avalanche. Waarschijnlijk zijn anderen wel tevreden.

gr, John

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: do 26 maart 2009, 08:34
door zerotolerance
Misschien is het een betere vraag wie waar heel tevreden over is.

Ik heb in mijn vorige E23 gad inlaten bouwen in Leeuwarden bij Autogas Noord Nederland:

http://www.lpginbouw.nl/

Pand oogde een beetje ouderwets maar alles zat er heel netjes in. Nooit problemen mee gehad.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: do 26 maart 2009, 21:47
door Le Car
Lijkt me goed plan.

Ga toch steeds meer twijvelen over Auto Gas Holland Purmerend.

Manders in eindhoven doet het erg netjes schijnt en voor weinig maar is weer zover weg.

Wie weet er wat rond Amsterdam?

Evt kunnen we een lijst gaan maken met goed inbouwstations.

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009, 20:48
door Le Car
KOgel is door de kerk .

Afspraak staat bij Manders voor as vrijdag. :Peace:

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009, 20:49
door zerotolerance
Hatsikidee!

Succes!

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009, 20:51
door graad
is toch een beetje uit de buurt :mrgreen: :mrgreen:

Re: lpg inbouw

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009, 08:59
door menno
ik heb mijn gas ook bij manders laten doen. ik ben er wel tevreden over. reeds 60.000 km op de klok met lpg. soms wat kuren (kuurtjes) dan wil die niet op lpg springen. ik woon ook een eind weg van eindhoven (400 km) maar heb die 1000 euro er al lang uit :D

en? zit lpg er al in? wat zijn de ervaringen?