dennis3258 schreef:dat heet een "oil-o-matic".
niet alleen voor diesel en optie,ben het al met verschillende E28 tegen gekomen.
ook verschillende modellen.
op foto 1 in een 520i hier achter de linker koplamp met rode vuldop.
en op foto 2 bij de witte diesel net achter het koelvloeistofresevoir voor het remvloeistofreservoir, ook weer met rode vuldop.
is eigenlijk dus sensor gestuurd, door middel van een niveau sensor onder in de vervangende pijlstok.
komt globaal neer op een ruitenwisservloeistof reservoir met motortje wat reageert op olievloeistof hoogte in het carter.
mijn ervaring is niet bijster indrukwkkend, als de motor draait dan komt de sensor regelmatig onder niveau en begint het bij te vullen.
maar stopt pas als de motor stil staat en alle olie weer op stilstand niveau is.
er zit een retourleidng op en dat zit met een simpel rubbertje vast gedrukt.
heb al een keer ervaren dat die retour losschoot en de accu onder de olie kwam, de 520i dus.
moet er niet aan denken als de sensor in de pijlstok flink vervuild zou zijn, met alle gevolgen van dien.
ik trek, gelijk als ik het onder de klep zie, het stekkertje van het vulmotortje af.