Pagina 1 van 2
Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 13:58
door RobertF
hallo mensen en techneuten,
Als ik een 745i zou willen ombouwen naar een 735i om deze vervolgens op LPG te laten lopen wat moet ik dan ombouwen en waar moet ik rekening mee houden?
Ik denk de complete 735i motor met computer en uitlaatspruitstuk nodig te hebben.
Hoe zit het met de rest van de uitlaat. Ik zie bij mijn 735i dat het een losse kabelboom is voor het motormanagement, maar hoe zit het met de rest van de dradenboom voor de aansluitingen
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft.
RobertF
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 16:16
door Godfried
gewoon ruilen met Graad!
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 16:27
door zerotolerance
De kabelboom zal wel anders zijn. De M102 heeft maar
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 19:15
door stefan
Heb zelf een 745 net 2 weken geleden helaas plat gereden , deze was voorzien van een dampgas lpg injectie systeem en liep er eigenlijk best goed op , dus waarom zou je naar een 735 blok willen ? Heb natuurlijk wel meteen weer een 745 gekocht welke ook weer op de gasfles gaat !! Succes met je beslissing.
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 19:31
door zerotolerance
(Was dat die blauwe van het nieuws?)
Had je type I or type II?
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 19:32
door Mike
Dus jij was dat met die zwarte 745?
viewtopic.php?f=18&t=200
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 19:40
door zerotolerance
Die bedoelde ik. Was een zwarte dus.
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 19:47
door Johnnie Turbo
Hoi Stefan we zijner flink van geschrokken.
Wil je kort aangeven wat er gebeurt is?
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 20:12
door graad
Godfried schreef:gewoon ruilen met Graad!
van ruilen komt huilen
@stefan,was jij dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb je echt een beschermengel op je schouders gehad!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 21:33
door RobertF
H
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 21:48
door CeesBMW
Stefan is zelf gasinbouwer en onze eigen BMWe23 LPG specialist
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 21:51
door RobertF
Cees schreef
Mijn advies om een 745i NIET op LPG te laten lopen is gebaseerd op ervaringen van mensen die het wel gedaan hebben. Ik ken n.l. geen enkele succesverhaal van de m102 of m106 op LPG, dus mensen die probleemloos een ton of meer gereden hebben. Terwijl ik van de m30 wel heel veel succesverhalen ken.
stefan schreef
deze was voorzien van een dampgas lpg injectie systeem en liep er eigenlijk best goed op ,
Nou weet ik het niet meer, gaat het of niet???
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
wo 25 maart 2009, 22:22
door CeesBMW
Stefan rijdt niet veel met zijn 745i. (Zeker nu niet meer
)
Technisch is het zeker mogelijk om deze op dampgasinjectie te laten werken, of het langdurig goed gaat ? Wie zal het zeggen ?
LPG zorgt voor een hogere motortemperatuur, en de motor van de 745i wordt al flink warm.
En nogmaals, een ieder mag zelf beslissen of hij het risico wil lopen. Ik ben de laatste die roept dat het niet KAN of MAG. Maar ik kan wel wijzen op de risico's die het rijden van een 745i op LPG met zich meebrengt.
En als het fout gaat zie ik die auto's ook meestal terug.....
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
do 26 maart 2009, 06:57
door stefan
Dat het gebeurde was natuurlijk mijn eigen schuld de auto was ook zo snel en je merkt er eigenlijk weinig van ! Ik had de auto gechipt en de waste gate er af genomen, dus ja als er dan 400 paarden los gelaten worden . Ik reed iets te snel over een heuvel en verloor hierbij wegkontakt , heb geprobeerd de bocht die direct na de heuvel zat te corrigeren , helaas een boom.een greppel en een paar koprollen later was het over !! Wonder boven wonder kroop ik door de toch wel platte voorruit opening heen en ben toen mijn passagier uit de auto wezen halen ! Wij zijn er zonder botbreuken en ander ellende uitgekomen , wat toch inderdaad een absoluut wonder is ! De sleepwagen wilde mijn auto wel gratis afvoeren wat ik natuurlijk niet zo een goed idee vond ! Heb de auto volledig ontmanteld en weer zon top auto gekocht welke ik ga opknappen ! Deze bouw ik weer om naar lpg ! Helaas weet ik niet hoe je makkelijk een fototje plaatst ! Groeten
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
do 26 maart 2009, 07:11
door graad
t is zonde van je e23,maar als je weer met een andere bezig bent,is dat weer toppy
en jullie mogen van geluk spreken,en dat is t belangrijkst
een auto is ALTIJD vervangbaar
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
do 26 maart 2009, 08:56
door Johnnie Turbo
Gelukkig, maar Stefan, dat jullie er goed vanaf zijn gekomen.
400pk
Had je ook iets aan de wegligging gedaan. Ik was al onder de indruk van de standaars accelleratie in combinatie met de standaard wegligging.
Ik moet wel bekennen, dat ik mijn tel.nr. bij de berger heb achter gelaten. Ik wilde wel graag wat spulletjes van je auto af halen.
Ben blij, dat je toch weer verder gaat met een e23.
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
do 26 maart 2009, 09:05
door CeesBMW
stefan schreef: Helaas weet ik niet hoe je makkelijk een fototje plaatst !
viewtopic.php?f=27&t=101
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
vr 03 apr 2009, 15:30
door RobertF
@Stefan
Als gasspecialist heb ik een vraag aan je. Als ik de procedure volg van Vogels m.b.t. het afstellen van de OMVL dan krijg ik hem niet goed aan het lopen. CO wel goed en loopt mooi stationair maar bij wegrijden stottert de auto. Vogels schrijft kleine schroef helemaal in en grote schroef indraaien tot dat ie net blijft lopen Ik kom daar niet goed mee uit Heb je een andere manier van afstellen
Op een Engels Forum schrijven ze dat de grote schroef 10mm uitgedraaid moet worden en dan bij regelen met de kleine. heb je tips?
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
vr 03 apr 2009, 16:36
door stefan
Omvl heeft 2 stelschroeven op de verdamper ! De grote 6 kant is voor stationair co afstellen en de grote 6 kant gemonteerd in de gasslang om je deellast af te stellen ! Om dit goed te kunnen afstellen moet je wel een co meter en of 4 gastester hebben ! Deellast is af te stellen op een toerental van ongeveer 2500 toeren . Succes , lukt dit niet dan kun je altijd even langskomen in Wieringerwaard .
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
vr 03 apr 2009, 17:52
door RobertF
Hi Stefan dat is niet naast de deur.
Ik heb een CO meter. Volgens de Vogels kleine schroef dicht grote schroef op convertor zover in draaien dat de motor nog net loopt Dan toerental tot 3000 en met stelschroef in de slang op 0,5-1% Co brengen Dan met de kleine stelschroef stat CO op 1-3%
Hoe is jouw procedure?
http://www.vogelsautogas.nl/documenten/Techniek%20OMVL%20Nederlands/OMVL_Afstelling%20verdamper%20R90_E.pdf
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
ma 06 apr 2009, 16:57
door stefan
Klopt dit is de zelfde methode , succes met afstellen !
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
ma 06 apr 2009, 17:16
door RobertF
Als ik alles zo afstel met CO waarden dan loopt ie stationair mooi maar bij het wegrijden stottert ie. Draai ik het CO met de kleine schroef dan naar 4-5% dan stottert ie niet meer, hoe kan dat of waar ligt dat aan?
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
ma 06 apr 2009, 20:33
door Jelle
Heb je de luchtschroef goed afgesteld? Ik zou zeggen dat hij daar te veel lucht krijgt.
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
ma 06 apr 2009, 21:03
door RobertF
Wat bedoel je met luchtschroef?
Re: Motorombouw 745i
Geplaatst:
do 09 apr 2009, 23:42
door RobertF
Er is al veel gekletst in dit topic maar heb nog geen antwoord op mijn vraag die is, wat komt er kijken als ik in een 745i een 735i blok wil leggen?