Pagina 1 van 1

Ontsteking

BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010, 22:30
door Rs136
cabarateur motor
Daar zit zo'n ontsteking op met zo'n grijs kastje aan de rechterbinnen scherm met zo'n voor schakel weerstand.
Nou wou hij beroerd aanslaan, en bij het starten merkte ik dat de vonk achterwege bleef ( dood zeg maar --je kent het wel )
In de bezine toevoer etc daar zit het hem niet in, hij loopt nl op LPG en heb een caburateur erop zitten en hoor wel dat er gas komt.

Nu vroeg cq vraag ik me dus af of ik er een onsteking van een e34 op kan zetten ?? even upgraden die boel zeg maar.
Op de sloop hier dicht bij me staan er nog een stuk of wat van die e34-ers 1 met M50 blok erin, 1 met een 320i blok en 1 met een 3,5i blok.
Die M50 zal wel niet. maar 1 van die andere twee zou dat kunnen zo'n ontsteking op de mijne --module erop en klaar ??????

Re: Ontsteking

BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 16:43
door Street legal
De ontsteking van een e34 wordt aangestuurd door een motronic kastje en is dus niet over te zetten.

Re: Ontsteking

BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011, 19:58
door zooka
Om niet weer een topic aan te maken had ik ook een vraag mbt de onsteking van mijn e24 1979.

Na vervangen van de kop is de ontsteking los geweest, afstellen dus?
Zo ja hoe gaat dit in z'n werk?

bvd

Re: Ontsteking

BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011, 22:01
door oldie
Met een stoboscoop op de kabel van de eerste cil.,vacuumslang van de vooronsteking afgeklemd.
Motor 1800 toeren laten draaien en op 22 graden voor bdp afstellen door draaien van de onsteking.Je kunt ook van te voren de verdelerkap van de onsteking verwijderen en zorgen dat je merktekens ale drie weer goed staan.
Dan zou de rotor ongeveer bij het ontstekingspunt van de 1 cil. moeten staan.

Re: Ontsteking

BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011, 22:44
door Antracietgrijs
ff zoek funtie gebruikt. ;) Dus bij 1800 toeren moet het kogeltje te voorschijn komen als ik het goed begrijp?
Ik wil de ontsteking ook even controleren.