Of die slang warm word en de radiateur heb ik nog niet bekeken maar ik moet de kachel in en uitlaat eerst doorverbinden, anders kan ik hem niet laten lopen of rijden.
De thermostaat is niet kapot. Donderdag heb ik dus dat water vervangen door koelvloeistof, toen begonnen de problemen, met het aan de kook komen en de kachel erg lekken tijdens dat aan de kook komen.
Toen ik vanmiddag even de koelvloeistof uit de radiateur van onder liet lopen kwam er gewoon erg bruine vloeistof uit lopen, waarschijnlijk rommel van een gebruikte paardemiddel die in het water gezeten heeft die er eerst in zat. zoals hier al genoemd is.
Je hoort alles goed borrelen en de temp meter loopt ook op, bij het naar huis rijden donderdag, ging op het laatst ook nog even het rode lampje branden dat hij nu echt te warm werd, was maar vrij kort.
Morgen wil ik de kachel doorverbinden, en kijken of alles dan normaal op temperatuur komt en niet aan de kook raakt.
Weet nog niet of ik dan de thermostaat weer terug monteer of eerst zonder proberen moet.
Bedankt voor het meedenken.
Ben wel erg teleurgesteld en heb ook zorgen erover, geen echt leuke dag vandaag.
gr Sietse
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.