Het is nu ma 25 nov 2024, 00:15


BMW M30B30 naar M30B35

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hans-hof

Nieuw

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: ma 07 feb 2011, 21:24
  • Woonplaats: Nieuw Buinen

BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 21:31

Hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraagje en misschien dat jullie daar het antwoord op hebben.
De motor uit mijn BMW 6-serie E24 630CS is defect en ga ik dus vervangen.
Nu kan ik een 3.5l motor kopen met injectie, maar mijn eigen motor is een 3.0 carburateur (Solex 4A1).
Kan ik die 3.5l gewoon met mijn eigen spruitstukken, carburateur en ontsteking (met contactpunten) in de auto zetten of moet ik die hele injectie met ontsteking ook overzetten.

Bij voorbaat dank,

Gr Hans Hof
Opel Vectra Station 2.2 16v - 2006
Nissan 160 3.3 D - 1986
BMW 630cs e24 - 1976
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 21:40

Dag Hans.

Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar Cees zal je dit vast kunnen vertellen.

Waarom zou je er voor kiezen om voor een carburateur te gaan?
Offline

hans-hof

Nieuw

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: ma 07 feb 2011, 21:24
  • Woonplaats: Nieuw Buinen

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 21:42

Omdat deze auto is uitgevoerd met een carburateur.
Ik zou er wel injectie van kunnen maken maar das veel extra werk. En rij namelijk toch op LPG.
Opel Vectra Station 2.2 16v - 2006
Nissan 160 3.3 D - 1986
BMW 630cs e24 - 1976
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 22:33

Is dat wel zoveel werk? Volgens mij heb je al een retour leiding..
Overigens hebben wij nog een prachtig tijdscorrect 3.3i blokje liggen :shock:
Offline

hans-hof

Nieuw

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: ma 07 feb 2011, 21:24
  • Woonplaats: Nieuw Buinen

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 22:37

Wat adviseren jullie mij? Ombouwen naar injectie of carb houden ivm rijden op LPG.

En wat zou dat blokje evt moeten kosten.
Opel Vectra Station 2.2 16v - 2006
Nissan 160 3.3 D - 1986
BMW 630cs e24 - 1976
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 22:38

Alleen het blok? Stuur maar een PB
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtma 07 feb 2011, 22:44

Je kan de Solex prima op een 3,5 zetten. Je kan alleen het onder en bovenblok van een 3,5 nemen. Je zal wel goed naar de ontsteking moeten kijken, je hebt een L-Jetronic nodig. Als ie Motronic is heb je de "Nutbold" nodig (zie m30 verhaal op de hoofdsite)
Freude am Fahren
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: BMW M30B30 naar M30B35

Berichtdi 08 feb 2011, 00:15

Je bent ook je benzinepompaansluiting kwijt. Dit los je op door een elektrische pomp te plaatsen en stroom pak je van het benzine relais. En dan mis je nog een slangtule welke in het onderblok zit voor het verwarmen van de chocke, en datlos je weer op door een Tstuk te plaatsen in de koel vloeistof slangen vlakbij de verdamper of net na de kop. Hebben wij ook gedaan. Gaat perfect. Motortje komt van Cees en loopt al een jaar als een tierelier op LPG
Geen backfire gehad, geen ge O.H. met llm meter of wat dan ook.

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 115 gasten

cron