Pagina 1 van 1

BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 21:31
door hans-hof
Hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraagje en misschien dat jullie daar het antwoord op hebben.
De motor uit mijn BMW 6-serie E24 630CS is defect en ga ik dus vervangen.
Nu kan ik een 3.5l motor kopen met injectie, maar mijn eigen motor is een 3.0 carburateur (Solex 4A1).
Kan ik die 3.5l gewoon met mijn eigen spruitstukken, carburateur en ontsteking (met contactpunten) in de auto zetten of moet ik die hele injectie met ontsteking ook overzetten.

Bij voorbaat dank,

Gr Hans Hof

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 21:40
door zerotolerance
Dag Hans.

Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar Cees zal je dit vast kunnen vertellen.

Waarom zou je er voor kiezen om voor een carburateur te gaan?

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 21:42
door hans-hof
Omdat deze auto is uitgevoerd met een carburateur.
Ik zou er wel injectie van kunnen maken maar das veel extra werk. En rij namelijk toch op LPG.

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 22:33
door baur323
Is dat wel zoveel werk? Volgens mij heb je al een retour leiding..
Overigens hebben wij nog een prachtig tijdscorrect 3.3i blokje liggen :shock:

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 22:37
door hans-hof
Wat adviseren jullie mij? Ombouwen naar injectie of carb houden ivm rijden op LPG.

En wat zou dat blokje evt moeten kosten.

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 22:38
door baur323
Alleen het blok? Stuur maar een PB

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 22:44
door CeesBMW
Je kan de Solex prima op een 3,5 zetten. Je kan alleen het onder en bovenblok van een 3,5 nemen. Je zal wel goed naar de ontsteking moeten kijken, je hebt een L-Jetronic nodig. Als ie Motronic is heb je de "Nutbold" nodig (zie m30 verhaal op de hoofdsite)

Re: BMW M30B30 naar M30B35

BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011, 00:15
door joep
Je bent ook je benzinepompaansluiting kwijt. Dit los je op door een elektrische pomp te plaatsen en stroom pak je van het benzine relais. En dan mis je nog een slangtule welke in het onderblok zit voor het verwarmen van de chocke, en datlos je weer op door een Tstuk te plaatsen in de koel vloeistof slangen vlakbij de verdamper of net na de kop. Hebben wij ook gedaan. Gaat perfect. Motortje komt van Cees en loopt al een jaar als een tierelier op LPG
Geen backfire gehad, geen ge O.H. met llm meter of wat dan ook.