Pagina 1 van 1

LMM

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 17:41
door Jan Bakker
Hallo allemaal,
Wie kan me zeggen welk nummer LMM ik moet hebben voor mijn 735i van juni 1981?
De huidige eindigt op 041, maar die kan ik verder op de sites niet traceren, wel ander eindigend op 679 of 304...

Groeten,

Jan Bakker

Re: LMM

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 17:52
door Street legal
De lmm op een 735 van '80 tot eind '81 is volgens Bosch Duitsland de 0 280 203 013

Re: LMM

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 18:03
door CeesBMW
Klopt, staat ook in mijn lijst. De 041 ken ik niet, wel de 040 (732i), misschien een katversie ??

Re: LMM

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 18:41
door ErikAnton
Ik rij met mijn 732i ook met een nummer wat er volgens bmw niet in hoort, en geen problemen mee!
Mijn vader reed vroeger ook vaker met een verkeerde dan een goeie vanwege een back fire door stevig te planken!

Als die het goed doet heb je al 2 nummers die er in gaan, dus goedkoper te zoeken!

Groeten Erik

Re: LMM

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 23:18
door CeesBMW
Op gas maakt het idd niet uit welke je gebruikt, op benzine is dat een heel ander verhaal, de Motronic m30 motoren zijn juist erg gevoelig voor de juiste luchthoeveelheidsmeter !

Re: LMM

BerichtGeplaatst: di 15 maart 2011, 19:19
door ErikAnton
dan heb ik geluk denk ik, want ook op benzine loopt ze netjes....

Re: LMM

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 20:53
door Herman
welke heeft mijn 735iA uit 1984 nodig?
er zit nu de verkeerde in, dus loopt lekker op LPG, maar beroerd op benzine.

Re: LMM

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 20:57
door Michiel
061

Re: LMM

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 21:20
door Daniel
Michiel schreef:061
Dat is de motronic,

De LHM kan een 027 zijn maar ik denk een 013 of 018

Re: LMM

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 21:36
door Michiel
Hahhahahaha.. sorry, was vandaag nl. bezig met Motronics vandaar :D

Re: LMM

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 23:04
door ErikAnton
Ha, dus je hebt hem gekocht herman? Ben zeeeeeer benieuwd! Maar de lmm hoeft niet de boosdoener t zijn hoor....
check even brandstofdruk( 3 bar), injectoren kunnen vervuild zijn etc etc

De lmm kun je wel testen, een beetje dan, laat hem lopen op benzine en kijk of je door middel van zelf de klep te bewegen in de lmm
of hij dan wel lekker te laten draaien is. zo niet zet ik geen geld in op de lmm.

Re: LMM

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 06:04
door Herman
Erzit nu een LMM in van een opel senator, omdat de vorige eigenaar de boel niet goed had staan met zelf gas inbouwen.
had een stuk of 5 backfires gehad.

Ik heb de auto dan ook mooi op LPG draaien op dit moment.
Hmmm meer vermogen op LPG dan op benzine... dat zullen er hier ook niet zoveel zijn. Meestal toch gelijk vermogen in het gunstigste geval?? ;-)

Alleen.. hoe check ik de brandstofdruk?