Ik ben op de handshoke naar Drachten gereden, toen ik aankwam lekte het benzine. Ik deed de motorkap open, en ja hoor. Uit een slangetje spoot benzine. Het lijkt erop dat ik een onderdeel heb verloren. Want het stroomt uit de kopse kant..?
Is het misschien iets met de circulatie oid?
Slangetje heb ik vast geplakt met een folie en tyrap.
Hoe oplossen? Wat is het??
Laatst bijgewerkt door Jacco op di 12 apr 2011, 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Heb nog geen foto, komt zo snel mogelijk. Ben namelijk op mn werk.
Heb uit de werkplaats een slang gehaald met slangen klem, deze heb ik op het lek geplaatst en daarin een dikke bout gedraaid.
Ook heb ik er al 2 collega's met een 'BMW-afwijking' van het werk bij gehad. Zij vonden het vooral vreemd van de carburateur en de shoke.. Het klepje in de carburateur staat nl. loodrecht omhoog. Als ik aan de handel trek in de auto, reageert het klepje er niet op... Erg vreemd allemaal
Het lijkt erop dat de retourslang van je brandstof drukregelaar die los is: mocht het de toevoer zijn dan zou je geen bezine meer krijgen. En omdat de drukregelaar het overschot aan brandstof niet kwijt kan (omdat je hem hebt afgesloten met een bout) zuipt hij waarschijnlijk als een gek. En je brandstofpomp krijgt zo ook redelijk op z'n donder, da's misschien de herrie die je hoort. Advies: snel terug aansluiten en niet mee verder rijden zo! Als door de benzinedruk die bout eruit vliegt dan kan je BMW spontaan afbranden
helemaal met je eens. Ben ik ook niet van plan, is geen lol om zo te rijden.
Heb nog eens goed onder de kap gekeken bij daglicht en heb nog wat fotootjes gemaakt en er viel me nog wat op:
"een" slangetje zit los..... waarvan? En dichterbij: zie rode circel Het slangetje dat ik provisorisch heb afgesloten: Ook hier lekt het een klein beetje, komt van bovenaf:
Advies, wordt ook lid van het e21 forum. Daar zitten heel veel mensen die ook M10 rijden en onderhouden. Heelveel kennis! (ik ben d'r zelf ook wel eens te vinden )
De eerste twee foto's is het vacuum slangetje van de carter ontluchting. Er loopt een ongeveer 2 cm dikke slang van het kleppendeksel naar de onderzijde van het luchtfilter. Hier zit als het goed is een gaatje ergens in de slang waar het plastic hulp stukje in kan. Vaak is deze slang hard en scheurt het gaatje uit zodat het hulpstukje eruit valt. De derde foto is de benzine retour leiding welke bij deze carburateur niet nodig is. Even een slangklem omheen doen en afsluiten met de bout welke er nu in zit. De laatste foto laat waterslangen zien, de thermostaat en de waterpomp. Als het hier lekt zal het waarschijnlijk koelvloeistof zijn uit een van deze onderdelen.
gr Albert
Laatst bijgewerkt door weinsberg op ma 11 apr 2011, 14:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Kan echt nie vinden waar die slang moet... heb nog maar een foto gemaakt:
Of denk ik aan het verkeerde bij een 'kleppendeksel' en 'luchtfilter'??
Ook heb ik het mechanisme van de shoke wat ge- olied, het klepje gaat wel weer heen en weer maar de shoke handel gaat nog steeds zwaar, niet soepel en het klepje sluit zich ook niet helemaal:
Heb niet veel verstand van die klepjes. Maar misschien is het wel de bedoeling dat ie een heel klein beetje open blijft staan bij maximaal gebruik van de chocke. Helemaal geen lucht naar binnen en wel peut .............start ie dan wel ????????????