Het is nu ma 25 nov 2024, 00:49


LPG verbruik Mysterie

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

LPG verbruik Mysterie

Berichtvr 06 mei 2011, 21:34

Beste E23-lpg rijders,

Gisteren ben ik naar de N
///M57

E23 verkocht
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: LPG verbruik Mysterie

Berichtvr 06 mei 2011, 21:48

15 minuten langzaam verkeer.

Mijn ervaring, 728i op conventioneel LPG, is dat het verbruik bij o.a. stadsverkeer kwadratisch toeneemt. Op lange ritten met en zonder file is het verschil in verbruik altijd meetbaar.
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: LPG verbruik Mysterie

Berichtvr 06 mei 2011, 22:02

als je harder rijdt, ben je aerodynamischer, je cw waarde gaat dan omlaag......(kan zijn dat deze uitleg te maken heeft met enigerlij biercomsumptie van vanavond...) :biggrin:
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: LPG verbruik Mysterie

Berichtvr 06 mei 2011, 23:02

Nou Rover8772, dat de aerodynamica beter wordt ga ik niet geloven. Wel het antwoord van Nyts, kijk maar eens naar de verbruiksmeter bij accelereren.

Accelereer je dan is het verbruik hoog, bovendien heb je bij langzaam verkeer nog te maken met veelvuldig remmen. Zodra je daar mee begint gaat het ook mis. Bij het remmen zet je de energie die je zojuist nog uit je brandstof gehaald hebt om in warmte. Om daarna opnieuw te accelereren (Hups, de verbruiksmeter opnieuw in de onzuinige hoek van de schaal). Veel brandstof nodig om op snelheid te komen.

Zuinig rijden wordt dus: Constante snelheid, en om te vertragen uitrollen. Druk verkeer overleven met een beetje afstand houden en constante (lage) snelheid. Daarna we versnellen naar de gewenste snelheid en deze vasthouden.

(een cruise control verdient zichzelf met dit fenomeen terug. Voor langdurig constante snelheid is ook zeer belangrijk dat de rest van het verkeer die snelheid ook probeert te rijden. In dat opzicht is 140 a 150 km/u in Duitsland wel een ideale snelheid.)

Groeten,


BM_Whale
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: LPG verbruik Mysterie

Berichtza 07 mei 2011, 09:43

Misschien een andere verhouding propaan/butaan getankt? Meer propaan geeft minder vermogen en het voordeel dat je bij lage temperaturen geen last hebt van bevriezen. Meer butaan geeft meer vermogen, alleen het nadeel ervan is dat bij 0 graden het gas vloeibaar blijft en dus niet meer uit je tank komt.
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: LPG verbruik Mysterie

Berichtza 07 mei 2011, 10:32

een vliegtuig die de oceaan over moet, richting USA bijvoorbeeld verbruikt op de heenweg ook meer brandstof dan op de terugweg. heeft te maken met luchtstromingen. Nu zullen er richting N
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten

cron