Pagina 1 van 1
LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
vr 06 mei 2011, 21:34
door Daniel
Beste E23-lpg rijders,
Gisteren ben ik naar de N
Re: LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
vr 06 mei 2011, 21:48
door Nyts2005
15 minuten langzaam verkeer.
Mijn ervaring, 728i op conventioneel LPG, is dat het verbruik bij o.a. stadsverkeer kwadratisch toeneemt. Op lange ritten met en zonder file is het verschil in verbruik altijd meetbaar.
Re: LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
vr 06 mei 2011, 22:02
door RoVer8772
als je harder rijdt, ben je aerodynamischer, je cw waarde gaat dan omlaag......(kan zijn dat deze uitleg te maken heeft met enigerlij biercomsumptie van vanavond...)
Re: LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
vr 06 mei 2011, 23:02
door BM_Whale
Nou Rover8772, dat de aerodynamica beter wordt ga ik niet geloven. Wel het antwoord van Nyts, kijk maar eens naar de verbruiksmeter bij accelereren.
Accelereer je dan is het verbruik hoog, bovendien heb je bij langzaam verkeer nog te maken met veelvuldig remmen. Zodra je daar mee begint gaat het ook mis. Bij het remmen zet je de energie die je zojuist nog uit je brandstof gehaald hebt om in warmte. Om daarna opnieuw te accelereren (Hups, de verbruiksmeter opnieuw in de onzuinige hoek van de schaal). Veel brandstof nodig om op snelheid te komen.
Zuinig rijden wordt dus: Constante snelheid, en om te vertragen uitrollen. Druk verkeer overleven met een beetje afstand houden en constante (lage) snelheid. Daarna we versnellen naar de gewenste snelheid en deze vasthouden.
(een cruise control verdient zichzelf met dit fenomeen terug. Voor langdurig constante snelheid is ook zeer belangrijk dat de rest van het verkeer die snelheid ook probeert te rijden. In dat opzicht is 140 a 150 km/u in Duitsland wel een ideale snelheid.)
Groeten,
BM_Whale
Re: LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
za 07 mei 2011, 09:43
door joep
Misschien een andere verhouding propaan/butaan getankt? Meer propaan geeft minder vermogen en het voordeel dat je bij lage temperaturen geen last hebt van bevriezen. Meer butaan geeft meer vermogen, alleen het nadeel ervan is dat bij 0 graden het gas vloeibaar blijft en dus niet meer uit je tank komt.
Re: LPG verbruik Mysterie
Geplaatst:
za 07 mei 2011, 10:32
door RoVer8772
een vliegtuig die de oceaan over moet, richting USA bijvoorbeeld verbruikt op de heenweg ook meer brandstof dan op de terugweg. heeft te maken met luchtstromingen. Nu zullen er richting N