Ik heb een klein probleempje die me irriteert tijdens het rijden.
Auto: 535iA uit 1986
Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine.
Km stand: 178.000
Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren.
Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn.
Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje:
Vacuum = schijnt goed te zijn
TPS (throttle position sensor)= goed
Leerlaufregelventil = goed
LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed
Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw
Brandstofdrukregelaar = goed
ECU = goed
Lambasonde = goed
Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan, door Cees toch?).
Maar ook:
Injectoren laten reinigen
slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor.
afdichtingen injectoren incl koudestart injector
inlaat pakkingen
lekke thermosensor
benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG)
Stappenmotor (maar vervangen)
Heeft iemand enig idee?
Auto: 535iA uit 1986
Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine.
Km stand: 178.000
Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren.
Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn.
Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje:
Vacuum = schijnt goed te zijn
TPS (throttle position sensor)= goed
Leerlaufregelventil = goed
LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed
Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw
Brandstofdrukregelaar = goed
ECU = goed
Lambasonde = goed
Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan, door Cees toch?).
Maar ook:
Injectoren laten reinigen
slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor.
afdichtingen injectoren incl koudestart injector
inlaat pakkingen
lekke thermosensor
benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG)
Stappenmotor (maar vervangen)
Heeft iemand enig idee?