Pagina 1 van 1
Startprobleem 745i
Geplaatst:
di 21 jun 2011, 22:10
door paymenthill
Goedenavond allemaal,
Zoals gebruikelijk zal ik me even voorstellen. Ik woon in het Noorden van het land en ben een grote BMWliefhebber en actief clublid in de bmwcoupe club.
Ik heb een aantal e9 en 24 en ook een e23.
Mijn e23 heb ik al bijna 10 jaar en zelf gekocht in Italie en toen ook naar Nederland gereden.
Het is een bruine 745i Executive uit 1985.
Dus met buffelleder, volledig electrische stoelen, airco open dak en becker radio met bediening voor en achterin.
De auto heb ik van de eerste eigenaar en is 100% roestvrij en dealeronderhouden.
Helaas staat de auto door drukke werkzaamheden al een paar jaar stil.
Aangezien de auto nu eindelijk compleet houderschap vrij is wil ik er graag weer in gaan rijden.
Maar de auto wil niet meer starten......
Eerste probleem was dat de auto bij het starten direct aansloeg maar bij het loslaten van de sleutel direct afsloeg.
Andere ecu geprobeerd, zelfde probleem, contactslot doorverbonden , geen succes.
Alle sensoren schoongemaakt, massa schoongemaakt, benzine vervangen, verdeler schoongemaakt enz.
De auto start nu wel door en met een beetje gasgeven blijft hij op een paar poten lopen met veel knallen in de uitlaat en enorme benzine dampen.
Uiteindelijk sterft hij af. Ik durf ook niet te veel daar ik bang ben met al deze "afterburns" mijn turbo te beschadigen.
Mijn vraag dus: Heeft er iemand een idee waarin ik dit probleem kan zoeken?
Alle suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groeten,
Roelof Bouwman
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
di 21 jun 2011, 22:54
door RobertF
als je de bougies eruit draait zijn die dan droog of nat?. Lijkt dat hij geen benzine krijgt, vuil filter of defecte pomp. Zet een drukmeter in de leiding voor de injectorrail en kijk of je druk hebt
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
di 21 jun 2011, 23:21
door graad
welkom..............en heb je fotos van je bolide s
mvg graad
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 22 jun 2011, 06:57
door ErikAnton
eerst inderdaad zeker stellen of je benzine toevoer hebt naar de rail, plaats desnoods filters voor en na, zie je en flow en vervuiling. mano
meter aansluiten op de slang van de koude start injector, 3 bar mot dat zijn.
zelf geen 32turbo, maar de waste gate geeft toch vaak problemen?
bij mij na 17 jaar stilstand zat alles vol met bruin stof, injectoren/bar/tank/leidingen, alles vernieuwd .....
En welkom Roelof uit Noorden!
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 22 jun 2011, 11:59
door zerotolerance
Welkom Roelof
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 22 jun 2011, 12:17
door Rts
Welkom Roelof, enige foto's van je bolides?
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 22 jun 2011, 12:37
door RobertF
als de wastegate dicht blijft dan loopt die wel, alleen bij 2600 toren begint die te stoten, na een lange stilstand zou ik de wastegate wel gangbaar maken zijn maar 4 boutjes
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 22 jun 2011, 18:00
door Jacob J BMW
Welkom!
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
za 25 jun 2011, 22:55
door paymenthill
Hallo,
Vandaag alles nog eens gecheckt, brandstofdruk 2.5 bar, benzine dus geen probleem.
Tijdens het starten een bougie kable los gegooid met een extra bougie.
Bij het starten goede vonk, kan met moeite de motor een beetje aan de praat houden met veel uitvallers.
Ontsteking valt dan ook kompleet weg, net als de toerenteller.
Probleem zit dus in de ontsteking, of iets wat de computer vertelt te stoppen.
Enig idee??
alles is welkom.
Groeten,
Roelof
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
za 25 jun 2011, 23:55
door ErikAnton
Benzine druk dient 3 bar te zijn bij een E23 zonder turbo in elk geval, en
denk persoonlijk dat een halve bar erg veel is en veel minder benzine ingespoten wordt.
knijp de retour slang een beetje dicht om te zien of je de 3 bar haalt, hou hem zo en starten maar!
maar oke, dan kan het ook je lmm zijn.
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
zo 26 jun 2011, 09:23
door CeesBMW
Controleer je baksensoren.
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
zo 26 jun 2011, 10:18
door Street legal
Ik denk dat @Cees gelijk heeft
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
zo 26 jun 2011, 23:22
door paymenthill
hallo mannen,
Brandstofdruk volgens mij geen probleem, en moet volgens het boekje ook 2.5 bar zijn, geen 3.
Maar ook op 2 bar wil de auto wel lopen, zeker gewoon stationair.
Baksensoren meten beide goed door, ik zou ze misschien nog eens kunnen vervangen, heb waarschijlijk nog wel een setje liggen.
Kan ik sensoren van een 735i gebruiken? Dacht dat deze hetzelfde zijn.
Kunnen deze sensoren ook smerig zijn aan het uiteinde waar ze in de bak zitten?
Ik ga morgen nog eens weer proberen.
Hij zal toch eens weer moeten lopen.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Roelof
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
ma 27 jun 2011, 08:26
door CeesBMW
Sensoren van de 735i zijn gelijk.
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
ma 27 jun 2011, 16:16
door Michiel
Mochten je sensoren stuk zijn? In Oldebroek hebben we diverse setjes liggen.
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
zo 10 jul 2011, 23:59
door paymenthill
Hallo beste BMW vrienden,
Het probleem is opgelost!!! knock box vervangen en de auto loopt weer super.
Kan hem nu verder klaar maken en op de weg brengen.
Updates volgen,
Groeten,
roelof
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
ma 11 jul 2011, 20:53
door oldie
Super .En nu wat foto,s van je bolide,s
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
ma 11 jul 2011, 21:00
door graad
jep..............fotooooooossssssssssssssssss
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
di 12 jul 2011, 22:05
door paymenthill
Foto's komen binnenkort.
De auto gaat eerst "uitelkaar" en wordt opnieuw gespoten.
Het is een bruine 745i Executive uit augustus 1984.
Ik heb de auto al 10 jaar in mijn bezit en hem zelf rijdend opgehaald uit Napels.
Auto is van 1e eigenaar en volledig delaeronderhouden incl. stempels in het boekje.
Gelukkig door het klimaat heeft de auto nog nooit een zoutkorreltje gezien...
Dus ook absoluut geen roestvorming.
De auto is nog helemaal compleet en origineel en alles werkt, (behalve de airco).
Geen gaten in deuren voor rare speakers enz. Ook kofferbak nog compleet en origineel incl. gereedschapset.
Executive uitvoering met volledig electrische stoelen, bruin buffelleder, open electrisch schuifdak, Becker mexico met bediening achterin alswel stoelbediening vanuit de achterste middenconsole.
Helaas is de lak niet meer fantastisch en heeft hier en daar een schram of kras, das het nadeel van italiaanse auto's dus daarom laat ik hem overspuiten.
Ik zoek nog een aantal chromestrips rond de deuren en regenlijsten, het liefst nieuw. Ik weet ook niet wat er nog via de dealer te leveren is.
Tevens zoek ik nog een leuk setje velgen 15 of 16 inch wat past bij de auto. iemand een idee?
De auto was geleverd met TRX maar daar ben ik niet kapot van.
Ik heb de ECU vervangen door een andere met gemodificeerde chip voor een turbodruk van 15 PSI (0.95 bar)
Ik moet alleen de wastgate nog aanpassen en een boostcontroller inbouwen. Tips zijn welkom.
Groeten,
Roelof
Re: Startprobleem 745i
Geplaatst:
wo 13 jul 2011, 07:39
door zerotolerance
paymenthill schreef:Tevens zoek ik nog een leuk setje velgen 15 of 16 inch wat past bij de auto. iemand een idee?
De auto was geleverd met TRX maar daar ben ik niet kapot van.
Ik heb 15" kruisspaak BBS gekocht om mijn TRX en te vervangen. Die zijn niet duur en wel "tijdsbewust".
Ik heb de ECU vervangen door een andere met gemodificeerde chip voor een turbodruk van 15 PSI (0.95 bar)
Ik moet alleen de wastgate nog aanpassen en een boostcontroller inbouwen. Tips zijn welkom.
Ik zal in mijn topic aangeven hoe dit bij mij gebeurt. Ik moet hetzelfde.