745i wel of niet op LPG injectie?
Toch nog eens in de groep gooien, want ik hoor verschillende verhalen en weet niet wat ik moet geloven...
Is een 745i op LPG injectie (Stefan/LPGshop LPG of een andere LPG injectie) nou wel of niet verstandig als je naar de levensduur van de motor kijkt? Wat heeft hier eventueel het meest onder te lijden?
Heeft iemand ook hands-on ervaring met deze combinatie? Wat houdt LPG injectie van LPGshop in? Is dat een ander type wat beter voor de motor is vergeleken met bijv. BEKO?
lots of questions
Ik hoop dat ik wat duidelijkheid kan krijgen voor ik moet kiezen voor een 735i of 745i voor m'n volgende e23.
Ik ben me bewust van het feit dat deze vraag al eerder gesteld is, maar misschien is de techniek / inzichten nu beter waardoor de meningen zijn veranderd.
Is een 745i op LPG injectie (Stefan/LPGshop LPG of een andere LPG injectie) nou wel of niet verstandig als je naar de levensduur van de motor kijkt? Wat heeft hier eventueel het meest onder te lijden?
Heeft iemand ook hands-on ervaring met deze combinatie? Wat houdt LPG injectie van LPGshop in? Is dat een ander type wat beter voor de motor is vergeleken met bijv. BEKO?
lots of questions
Ik ben me bewust van het feit dat deze vraag al eerder gesteld is, maar misschien is de techniek / inzichten nu beter waardoor de meningen zijn veranderd.
Al jouw uitspraken kloppen, en verder sta ik nog steeds achter mijn eerdere uitlatingen (zoals gequote door Zero). Conclusie is dan ook (wat Robert ook al zei), als je per see op LPG wil rijden, neem dan een 735i.
), ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen problemen aan die te maken hebben met dampgasinjectie-systemen. Volgende week laat iemand zelfs zijn dampgasinjectie door mij ombouwen naar een conventioneel systeem. Problemen zitten vooral in het afstellen (sommige systemen moet je voor naar gespecialiseerde inbouwers met alle rekeningen vandien), kapote of slecht werkende injectoren (gaan die dingen echt zo snel kapot ??) en defecte LPG-ECU's.