Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een 635CSI van juni 1981 serie 1. Daarnaast had ik al een 1800 NK van 1970, een 2000CS van 1968 en een 518 E12 van 1979.
Wat de 635 betreft: toen ik hem net had en de eerste rit had gemaakt, viel het me op dat het expansievat geheel gevuld was en dat er behoorlijk druk stond op het systeem. Ik heb er koelvloeistof uitgehaald tot het normale niveau en daarna weer een rit gemaakt. Daarna was er minder druk op het systeem, slangen makkelijk in te duwen. Nu gisteren weer een rit gemaakt en na afloop gekeken en bleek er weer druk op te staan, slangen waren redelijk hard, vaatje half vol. De temperatuur is altijd normaal en er is ook geen sprake van witte pluimen of water door de olie. Is het normaal dat er druk onstaat? Ik ben dat bij mijn andere BMW's niet gewend.
Tweede betreft de aandrijving: omdat ik de de standaard 5 bak niks vond, is er een 4 bak onder gezet. Hierbij is er ook een andere cardanas onder gezet. Nu doet zich bij optrekken bij ca 40km/uur een trilling voor in de aandrijving. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Derde: Er zit een alpinastuur in, wie wil dit stuur ruilen voor een origineel lederen 4-spaaks stuur?
Vierde: De vorige eigenaar is flink bezig geweest met de bedrading onder het dashboard, zo zit er een alarm op denk ik, mag40 of zoiets en allerlei afgekoppelde draden en loshangende relais. Wie heeft van deze auto een electrisch schema, zodat ik het allemaal weer origineel kan maken.
Alvast bedankt voor de moeite, groeten Rob. p.s. er leuk forum trouwens......
Wat de 635 betreft: toen ik hem net had en de eerste rit had gemaakt, viel het me op dat het expansievat geheel gevuld was en dat er behoorlijk druk stond op het systeem. Ik heb er koelvloeistof uitgehaald tot het normale niveau en daarna weer een rit gemaakt. Daarna was er minder druk op het systeem, slangen makkelijk in te duwen. Nu gisteren weer een rit gemaakt en na afloop gekeken en bleek er weer druk op te staan, slangen waren redelijk hard, vaatje half vol. De temperatuur is altijd normaal en er is ook geen sprake van witte pluimen of water door de olie. Is het normaal dat er druk onstaat? Ik ben dat bij mijn andere BMW's niet gewend.
Tweede betreft de aandrijving: omdat ik de de standaard 5 bak niks vond, is er een 4 bak onder gezet. Hierbij is er ook een andere cardanas onder gezet. Nu doet zich bij optrekken bij ca 40km/uur een trilling voor in de aandrijving. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Derde: Er zit een alpinastuur in, wie wil dit stuur ruilen voor een origineel lederen 4-spaaks stuur?
Vierde: De vorige eigenaar is flink bezig geweest met de bedrading onder het dashboard, zo zit er een alarm op denk ik, mag40 of zoiets en allerlei afgekoppelde draden en loshangende relais. Wie heeft van deze auto een electrisch schema, zodat ik het allemaal weer origineel kan maken.
Alvast bedankt voor de moeite, groeten Rob. p.s. er leuk forum trouwens......