En alweer startprobleem 728i e23 uit 1981
Geplaatst: ma 12 dec 2011, 15:52
Hallo Allemaal,
Das alweer een tijdje geleden dat ik hier online te vinden was maar mijn BMW liep en startte sinds mijn laatste bezoek hier prima tot gisteravond. Weer hetzelfde gez..k als aan het begin van het jaar en een tijd daarvoor. Vanaf 27 januari deed m'n auto het prima. Als ik alleen al naar het kontaktslot keek dan startte die al bij wijze van. Maar gisteren wilde ik dus weg met de auto en wat denk je? Accu leeg. Vervolgens de accu 2 dagen aan de druppellader gehangen om volledig op te laden. Vervolgens de accu er weer ingezet en proberen te starten, maar daar had m'n Beemertje geen zin in. Terwijl de auto prima startte VOORDAT de accu leeg was.
De vorige keer had ik precies dezelfde problemen. Accu leeg, opladen, accu d'r weer in en vervolgens niet willen starten. Ik ben nu echt weer ten einde raad. Ook omdat het probleem zich de vorige keer vanzelf had opgelost. D.w.z. de auto had geen startproblemen meer waardoor het ook erg moeilijk was/ is om dan nog een probleem op te sporen.
Ik weet dat het NIET ligt aan:
-brandstofpomp (vervangen)
-brandstofpomprelais (vervangen door een nieuw exemplaar)
-lekkage bij de kachel onder ruitenwisserscherm (zit geen lek bij die van mij)
-rotor, verdelerkap (ook vervangen)
-contactslot
Wat een ellende. Wat kan dit nu in hemelsnaam zijn. Ik ben geen autotechneut (relais, brandstofpomp, verdelerkap of accu vervangen lukt me nog wel maar heb dus niet zoveel kennis van auto's).
Ik weet wel dat ik er onderhand poepflauw van ben en 't zou zomaar kunnen zijn dat de auto t morgen of over een week gewoon weer doet en blijft doen zonder dat ik dus een oorzaak weet. Is er iemand hier die me misschien kan helpen om dit probleem voorgoed te verhelpen? Ik woon in Groningen-Stad. Bij voorbaat heel veel dank.
Das alweer een tijdje geleden dat ik hier online te vinden was maar mijn BMW liep en startte sinds mijn laatste bezoek hier prima tot gisteravond. Weer hetzelfde gez..k als aan het begin van het jaar en een tijd daarvoor. Vanaf 27 januari deed m'n auto het prima. Als ik alleen al naar het kontaktslot keek dan startte die al bij wijze van. Maar gisteren wilde ik dus weg met de auto en wat denk je? Accu leeg. Vervolgens de accu 2 dagen aan de druppellader gehangen om volledig op te laden. Vervolgens de accu er weer ingezet en proberen te starten, maar daar had m'n Beemertje geen zin in. Terwijl de auto prima startte VOORDAT de accu leeg was.
De vorige keer had ik precies dezelfde problemen. Accu leeg, opladen, accu d'r weer in en vervolgens niet willen starten. Ik ben nu echt weer ten einde raad. Ook omdat het probleem zich de vorige keer vanzelf had opgelost. D.w.z. de auto had geen startproblemen meer waardoor het ook erg moeilijk was/ is om dan nog een probleem op te sporen.
Ik weet dat het NIET ligt aan:
-brandstofpomp (vervangen)
-brandstofpomprelais (vervangen door een nieuw exemplaar)
-lekkage bij de kachel onder ruitenwisserscherm (zit geen lek bij die van mij)
-rotor, verdelerkap (ook vervangen)
-contactslot
Wat een ellende. Wat kan dit nu in hemelsnaam zijn. Ik ben geen autotechneut (relais, brandstofpomp, verdelerkap of accu vervangen lukt me nog wel maar heb dus niet zoveel kennis van auto's).
Ik weet wel dat ik er onderhand poepflauw van ben en 't zou zomaar kunnen zijn dat de auto t morgen of over een week gewoon weer doet en blijft doen zonder dat ik dus een oorzaak weet. Is er iemand hier die me misschien kan helpen om dit probleem voorgoed te verhelpen? Ik woon in Groningen-Stad. Bij voorbaat heel veel dank.