Pagina 1 van 1

injectors drama

BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012, 15:14
door harm-e23
Hallo,

Ik heb een bmw 733i USA
er ziten dit type verstuivers in: 060 0 280 150 203 bij de stekker gedeelte staat 547
en heb nu 1 verstuiver met het nr: 086 0 280 150 203 bij de stekker gedeelte staat 145

is hier iemand bekend mee of dezen hetzelfe zijn, want de '060' verstuiver heb ik stad en land afgezocht, maar niemand die die verstuiver heeft, misschien dat het een USA geval is?

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012, 15:39
door baur323
Ben je al eens bij ons geweest in OB?
dikke kans dat we wel iets hebben!

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 22:29
door harm-e23
@bauer 323
nee, ben nog niet bij jullie in OB geweest, weet niet waar dat is, maar klink verweg ;)
Ik ben inmiddels voorzien van een injector een 086, ze hebben de 060 en de 086 doorgemeten, en de waarden van die 2 waren hetzelfde. dus ik druk er gewoon zo'n 086 injector in.

bedankt voor je reactie,

Harm e23

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 22:43
door ebuy
OB is toch bij Zwolle..?

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2012, 09:10
door PayDay
De waarden kunnen hetzelfde zijn, als alleen de weerstand gemeten is. Waar het zich bij een injector om gaat is de opbrengst, oftewel de "flowrate".
Als jij een te kleine injector gebruikt, krijgt ie op

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2012, 14:15
door oldie
Heb nog een complete injectorrail liggen van mijn 633 uit 1979 europees model.is de ronde rail met de rubberslangen naar de injecteurs en L jet tronic.Weet niet hoe oud jou 733 is ????.Als mijn rail past mag je deze wel proberen.
Kan zo maar zijn dat de amerikaanse uitvoering voor de emissie eisen andere injecteurs heeft dan een europees model.
Het no dat op mijn inj. staat is 280 150 152 en leveren 230 cc bij 3 bar.
Jou inj. leveren 190 cc bij 3 bar dus krijgen wat minder benzine ingespoten,dus zou met de eisen van emissie in amerika te maken kunnen hebben.Zo uit mijn hoofd levert jou blok 185 pk en het eur.blok 197 pk.
Misschien kun je hier wat mee. Succes Oldie.

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: za 03 maart 2012, 20:24
door harm-e23
Kheb het even na gevraagd, ze hebben de opbrengsten gemeten de (flowrate), die waren hetzelfde,
anders heb je volgens mij kans op zuiger schade heb ik me laten vertellen :roll:

@oldie
De bmw 733i is van 1983 type 2
die van mij zit een vierkante koker (zoals bij alle type 2's) met daarin direct de injetors die daarna rechtstreeks in het blok zitten, dus dat gaat sowieso niet passen.

Maar ik heb inmiddels al een andere injector met dezelfe opbrengst, die worden volgende week in gezet met een andere lmm(huidige was kapot) van de 11 injector die ik had waren er nog maar 5 die het goed deden na reiniging

(Het blok van de 733i levert ook 197pk
:lol: )

Re: injectors drama

BerichtGeplaatst: za 03 maart 2012, 20:30
door CeesBMW
Je had injectoren van de Europese 732i kunnen nemen, zijn identiek.