Het is nu ma 25 nov 2024, 00:25

Slecht lopen

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht

meurs

Nieuw

Slecht lopen

Berichtza 03 maart 2012, 12:53

Hallo,

Sinds gisteren heeft mijn 732i uit 82 kuren, ben er donderdag nog mee weg geweest, niks aan het handje,heb heel de winter geen problemen gehad behalve lang starten voordat hij aan slaat. nu is het sinds gisteren zo dat hij stationair absoluut niet blijft lopen, er is wel mee te rijde, door heel lang pompend gas te geven hem op toeren helpen en dan wegrijden zolang je gas blijft geven gaat het maar je moet hem zo hoog in zijn toeren jagen(vooral bij wegrijden) om hem niet af te laten slaan.
En als je bijvoorbeeld vaart moet minderen bij een rotonde slaatie al af, door datie dan in de versnelling staat en nog rolt slaatie bij de rotonde verlate wel weer aan(zelfde effect als bij aanduwen) als je gas geeft maar het is eik gewoon kut zo.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

p.s. probleem doet zich voor op benzine en op gas..

weinsberg

Nieuw

Re: Slecht lopen

Berichtza 03 maart 2012, 12:57

Hallo Meurs

Dat het euvel zich op gas en benzine voordoet zou er op kunnen wijzen dat het een ontsteking probleem is. Welicht vocht bij de bougiekabels , bougiedopen of in de verdeelkap. Kan ook valse lucht zijn doordat er een vacuum slang lek of los is.
Loopt hij wel op alle cilinders?

meurs

Nieuw

Berichtza 03 maart 2012, 13:42

Hallo, heb net nog eens even goed gekeken en geprobeerd:

Koude motor:

Als ik hem start zowel op gas als benzine: hij slaat aan, komt op toeren en valt meteen weer uit.. (dit alles binnen 1.5 seconde)

als ik hem start, en geef constant gas tot 1500 of 2000 toeren klinkt hij normaal en blijft hij gewoon lopen, zodra ik na 10 15 seconden het gas loslaat zakt hij terug naar 300-500 toeren blijft daar eve op schommelen en uiteindelijk slaat hij weer af.

kan het dan nog steeds de ontsteking zijn? aangezien hij met meer gas wel goed lijkt te lopen, volgens mij loopt hij gewoon op alle cilinders want hij klinkt niet anders dan normaal..

gr.

meurs

meurs

Nieuw

Berichtza 03 maart 2012, 13:49

P.s. De avond vantevore brandde mijn olilampje op checkcontrol wel, ben toen meteen naar huis gerede en olie bijgevuld, zat precies aan onderste streep op peilstok, die avond nog geen problemen gehad.. Pas eerstvolgende x datik ging rijde, lampje was uit olie op pijl gwoon 15w40 mineraal mss kandat er iets,mee te,make hebbe?

meurs

Nieuw

Berichtza 03 maart 2012, 14:06

Haha ik heb het probleem al gevonden, de lmm hing los:) tog bedankt voor het meedenken;)

Keer terug naar Motorisch