Inhouden op LPG
Geplaatst: za 31 maart 2012, 11:12
2 maanden geleden heb ik LPG laten inbouwen in mijn 732iA (conventionele installatie).
Al sinds de eerste dag heb ik problemen bij stationair draaien en lage toerentallen. Bij warme motor sloeg de motor stationair af of liep heel erg slecht stationair. Bij een automaat is dat erg lastig want om te starten moet je stil in P staan om opnieuw te starten.
Bij een bezoekje aan de LPG inbouwer is de installatie opnieuw afgesteld en voorzien van een inductieversterker. Hierna slaat de auto niet meer af, maar houdt hij met warme motor bij accelleratie in bij ca. 1000-1200 tpm. Ook ruikt de motorruimte erg naar LPG (rotte eieren) na een lange rit.
Volgens de inbouwer zou ik een nieuwe bobine moeten monteren en het probleem in de ontsteking (bobine) moeten zoeken.
Heeft iemand nog andere suggesties? De klepspeling is pas afgesteld.
Bedankt, Erik.
PS: Het gemiddeld verbruik bij een vlotte rijstijl met veel snelweg is 1:7. Is dat normaal?
Al sinds de eerste dag heb ik problemen bij stationair draaien en lage toerentallen. Bij warme motor sloeg de motor stationair af of liep heel erg slecht stationair. Bij een automaat is dat erg lastig want om te starten moet je stil in P staan om opnieuw te starten.
Bij een bezoekje aan de LPG inbouwer is de installatie opnieuw afgesteld en voorzien van een inductieversterker. Hierna slaat de auto niet meer af, maar houdt hij met warme motor bij accelleratie in bij ca. 1000-1200 tpm. Ook ruikt de motorruimte erg naar LPG (rotte eieren) na een lange rit.
Volgens de inbouwer zou ik een nieuwe bobine moeten monteren en het probleem in de ontsteking (bobine) moeten zoeken.
Heeft iemand nog andere suggesties? De klepspeling is pas afgesteld.
Bedankt, Erik.
PS: Het gemiddeld verbruik bij een vlotte rijstijl met veel snelweg is 1:7. Is dat normaal?