Pagina 1 van 2

magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2012, 21:30
door joo
Mijn 745 van 83 start en loopt goed, totdat ik flink gas geef. Bij optrekken valt hij bij 3500 toeren stil en begint te stotteren. Als ik dan weer rustig ga rijden herneemt de moter. Heb de benzinepomp al door een nieuwe vervangen . Wil nu het magneetventiel testen op zijn werking. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen. Ook andere ideeen over de mogelijke oorzaak zijn welkom. De auto heeft vrij lang stil gestaan.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2012, 23:30
door BM_Whale
Magneetventiel? Is dat deze?

Image

Deze klep moet reageren op luchtdruk. Eerst maar eens kijken of je klep gangbaar is.

Als het klepje mooi gelijkmatig opent en sluit dan komt het aan op het controleren van de lifthoogte. Aangezien ik geen idee heb bij welke druk het klepje open moet gaan, kan ik alleen adviseren om twee kleppen te vergelijken.

Als je twee kleppen gaat vergelijken dan is het volgende de betrouwbaarste aanpak. Gebruik een honderdsten klokje om de klepheffing te meten, en een nauwkeurige drukregelaar om de druk in te stellen. Bij het verhogen van de druk komt de klep in beweging, verstel je drukregelaar tot je de druk bereikt waarmee 1 mm klepheffing ontstaat. Doe dit met beide kleppen. De gemeten drukwaardes kun je vergelijken om te zien of een andere klep eerder opent en daarmee het turbotoerental eerder afregelt.

Wat ik zo kan bedenken: Klep gaat niet of te laat open, turbo toerental te hoog, vuldruk te hoog, elektronica grijpt in, reduceert de brandstof toevoer (minder brandstof) als bescherming van je turbo, turbo toerental daalt, turbo toerental goed, brandstof toevoer wordt weer vrijgegeven, cyclus herhaalt zich. Motor begint te stotteren.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2012, 07:24
door PayDay
Precies! Even de waste-gate uit elkaar en goed gangbaar maken.
Probleem zal dan opgelost zijn!

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2012, 07:54
door joo
De wastegate heb ik eerder al uit elkaar gehaald en gangbaar gemaakt het magneetventiel is dit onderdeel
Elektro-Ventil 12 14 1 284 488 en zit naast de lmm. Heb de storing inmiddels gevonden. In een van de slangen zat een scheur.
Hierdoor kreeg de Ecu verkeerde signalen door en sloot deze de brandstoftoevoer af, zoals bm whale beschreef, is inmiddels verholpen.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2012, 20:11
door BM_Whale
Goed om te lezen dat het probleem gevonden is. Veel rijplezier.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 21:20
door Staytuned
Mag ik vragen welke slang het was?
Ik heb namelijk dezelfde symptomen. :help: :dontknow:

Heb gelukkig wel even kunnen voelen wat zo'n gaander doet als die wel even lekker loopt :P

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012, 22:14
door joo
Bij mij was het slangetje dat van de wastegate (no. 8) naar de magneetventiel loopt lek.
Bij mijn sharknose zit deze magneetentiel niet, op de whalenose wel.
Als deze slang lekt dan krijgt de motronic via het magneetventiel het signaal om de ontsteking te onderbreken.
http://www.elisanet.fi/~z632101/745i/Im ... estart.jpg

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012, 22:21
door Staytuned
Top Jo dank je wel.
Moregn ff checken :smart:

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 16:22
door jeffreypico
Staytuned schreef:Top Jo dank je wel.
Moregn ff checken :smart:


Heb je het nog op kunnen lossen,want ik heb nu waarschijnlijk hetzelfde probleem :(
Heb een paar slangetjes nagekeken maar dat is allemaal goed.
Heb ook al de computer gewisseld waar de vaccuum op zit.
En ook het elect. ventiel verwisseld is het ook niet :(

Weet even niet meer waar ik moet zoeken.

Mvg.jeffrey

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 19:32
door Staytuned
Hoi Jeffrey,

Het leek wel iets beter nadat ik alle vacuum slangen gecheckt had. En toch traden de syptomen weer op.

Ik heb inmiddels:

- 5 vacuumleidingen vervangen
- terugslagventiel geplaatst welke ontbrak
- wastegate gedemonteerd en gecheckt
- benzinefilter vervangen
- alle slangen onder en rondom inlaatspruitstuk vervangen
- gasklephuis gechecht en schoongemaakt
- temperatuursensor uitgewisseld
- kabelboom gecheckt en bij verdenking gesoldeerd en met krimpkous omwikkeld
- enkele nieuwe kabelconnectors gemonteerd
- magneetventiel gecheckt
- tank + opnemer gecheckt (als nieuw)

En nog!!! :grrrr:

Wanneer ik het contact na rijden uitschakel gaat ie weer als een raket. Het lijkt erop dat hoe warmer de motor is hoe minder vermogen er beschikbaar is.

Wat ga ik nog doen:

- benzinedruk meten, evt. benzinepomp vervangen
- stappenmotor vervangen
- koudstart injector/systeem vervangen

En anders:

- toch nieuwe wastegate
- naar specialist

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 19:42
door Daniel
Bekend probleem,

Mijn 745i Highline heeft hier ook last van.

Ik dacht dat het probleem in de automaat zat.......

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 19:47
door Staytuned
Wellicht is dat bij mij ook zo Daniel. Mijn lampje brandt wel alleen schakelt hij prima

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 20:49
door jeffreypico
Ik heb het probleem na dat ik me schrijven en blokken achter heb vervangen.+(sensor kabel)
Maar nu is het zo dat het lampje van me remblokken nog bleef branden.
Heb nog gekeken naar de kabel,probeerde hem los te halen toen brak de kabel af achter de stekker die vanaf de kabelboom afkomt.
Dus nu blijft dat lampje branden,zou hij daar mischien een storing door geven?

Heb namelijk een keer gelezen dat iemand een storing had met de bak,en dat kwam door het lampje in ze cockpit van ze 1,2,3. :?:

Heb ook al een andere wastegate geprobeert maar zelfde probleem. :dizzy:

Mvg.jeffrey

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 21:53
door Staytuned
Dat lijkt mij niet alhoewel ik (nog) geen expert ben en het me ook niet zou verassen. Typisch geval om Cees even te raadplegen? (naar ik heb vernomen)

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012, 23:33
door jeffreypico
Daniel schreef:Bekend probleem,

Mijn 745i Highline heeft hier ook last van.

Ik dacht dat het probleem in de automaat zat.......


Eerder op de dag toen dit probleem voor deed,had ik ook problemen met de bak.
De bak wilde niet verder schakelen,als hij even uit heeft gestaan en dan weer ging rijden deed hij het weer een tijdje. :dizzy:

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012, 07:02
door Daniel
Bij mij branden er geen lampjes verder, alles lijkt te functioneren.

Er gaan ook geen lampjes branden.

Mijn planning was om er binnenkort mee naar Ivo te gaan, omdat hij ook verschillende storingen van de bak kent.

Apart dat er nu 4 mensen zijn met het zelfde probleem...

Vermoedelijk is het een elektronische storing maar waar die zit??

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012, 08:07
door zerotolerance
Dani

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012, 08:23
door jeffreypico
Het is opgelost zover hij houd niet meer in de bak heeft nog tot nu toe geen problemen gegeven.
Maar het zijn de 2 sensor stekkers op de kop van de thermo huis de moet je om gooien en dan houd hij niet meer in.
Had ze een keer omgewisseld vanwegen de stationair toerental als hij koud was liep hij niet.
Dacht het opgelost te hebben maar heb ze nu terug gedaan auto rijd prima.

Want mijn vraag is loopt jullie auto goed stationair als hij koud is?

Mvg.jeffrey

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 13:27
door Staytuned
Tja, wat was het dan wel in eerste instantie Jeffrey?

De mijne loopt koud wel goed alleen te laag toerental.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 19:50
door jeffreypico
Kom vandaag mooi van een koude kermis thuis, want heb de hele tijd geen probleem gehad en ik ben bijna thuis begon de bak weer raar te doen :angry:.
Gaat maandag de auto terug brengen waar de bak revisie is gebeurt. :(

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 19:58
door Daniel
zerotolerance schreef:Dani

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 20:45
door CeesBMW
Het probleem met de lampjes was dat bij een cockpitswitch de lampjesrail van een hydrolische automaat was genomen. Als je het licht aanzette schakelde de bak op en af tussen de 3 en 4e versnelling. Toen we de juiste lampjes monteerde was de klacht weg. De tip kwam toen van Martin.

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012, 21:32
door jeffreypico
Heb vandaag de auto opgehaald, en gelijk de hele middag en avond rond meegereden en doet het weer als van oud

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012, 22:40
door Staytuned
Top Jeff,

Iig bedankt voor de info!
Heb ik tenminste weer iets om te checken!

Wanneer ik het contact/motor uit zet en meteen weer aan heb ik meteen weer vol vermogen.
Bij mij is het wel zo dat hoe warmer de motor/bak is hoe slechter het wordt. M.a.w. eerder vermogens afname bij meer warmte.

Iemand nog idee

Re: magneetventiel 745

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012, 23:21
door jeffreypico
Wat jij dus zegt over hoe warmer die wordt,dat probleem had ik ook namelijk.
En als ik hem opnieuw opstarten dan deed hij het even goed en ging hij weer inhouden.
Ik herken die problemen , hoop dat je het op kan lossen zo.

Succes.

Mvg.jeffrey