Pagina 1 van 1
warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 16:41
door Sander Veldtman
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag wat betreft de tempetatuur van mijn motor.(735i 1983)
Een tijd geleden vond ik dat de temperatuur wat hoog was bij stilstand en draaiende motor.
cees heeft er toen een nieuwe theromstaat in gedaan met een gaatje.geen problemen meer.
Maar nu met het warme weer gaat bij stilstand en draiiende motor de temp. toch weer richting het rode gebied en zelfs er in!
Het oranje lampje aan het einde van de meter gaat niet branden,en ik weet dat er een massa probleem is met te meters.
Die regeren ook op het aan en uitzetten van de verlichting en richtingaanwijzer.ook op het rempedaal.ook de slangen worden keihard.
Ik zal op de meeting zaterdag kijken voor een andere klok,maar of het daar mee opgelost is?
Vriendelijke groet,
Sander
Re: warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 17:05
door Daniel
Werkt je Viscofan nog steeds goed?
Is je waterpomp nog goed?
Hoe oud je radiateur?? Is die oud dan zijn de kanaaltjes verkalkt is de doorstroming minder, bouwt het systeem elders druk op.
Re: warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 17:25
door Sander Veldtman
Ja pomp is goed,dat van die kanaaltjes zou kunnen.wat kan ik daar aan doen??
Sander
Re: warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 18:30
door Daniel
nieuwe radiateur kopen, geen gebruikte nemen want dan hou je het zelfde probleem.....
En je Visco moet aanslaan!
Heb je airco?
Re: warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 19:39
door Sander Veldtman
die visco doet het,en ja ik heb airco,klimatronic.kan dat er iets mee te maken hebben?
Re: warme motor
Geplaatst:
do 24 mei 2012, 21:02
door Daniel
Er zitten 2 sensoren in jou radiateur, deze schakelen de Electrische fan in op het moment als jou koelwater een bepaalde temperatuur bereikt.
Deze fan moet ook gaan draaien!
Niet dit jou probleem verhelpt, maar dit moet je ook nakijken.
Als ik jou was had ik mijn radiateur vervangen, mijn waterpomp en gezorgd dat jou electr. fan weer gaat werken!
Grzz
Re: warme motor
Geplaatst:
za 26 mei 2012, 16:39
door ErikAnton
Waterpomp zou ik niet doen, want als die rot is, is de rest het ook. visco vervangen en de radiateur is doorspoelen en kijken of
er met weinig druk water erop er ook een mooie straal uit komt. Dit is geen garantie dus die zou ik ook gelijk vervangen.
Heb onderhand meerdere E23's gezien, sommige met harde slangen, sommige met zachte en geen van allen koelwater verlies. Zolang de slangen er niet
af springen valt het met de druk nog mee toch?....
of heb jij geen originele visco meer?? elektrisch lees ik .....???
Dan de radiateur vervangen, 3 rijen, laat je geen 2 rijen ergens aansmeren.
Groeten Erik
ps ik heb nog een hele goeie liggen, is wel 2e hands, maar nog maar een paar jaar oud....50
Re: warme motor
Geplaatst:
za 26 mei 2012, 20:58
door bigboy
Ik rij al jaren autocross met de e28 en e23 en wat ik ALTIJD doe is een NIEUWE radiator en waterpomp steken...
Re: warme motor
Geplaatst:
za 26 mei 2012, 22:03
door ErikAnton
mijn koelwaterpomp is 24 jaar oud en vooralsnog geen problemen mee. Maar heb
toevallig wel net een nieuwe binnen van offenga. Het monteren wordt een winter klusje denk ik.....
Dat je de koelwaterpomp vervangt dat is natuurlijk altijd goed, maar het veroorzaakt sander's probleem niet volgens mij dan.....
Re: warme motor
Geplaatst:
ma 28 mei 2012, 15:27
door RobertF
Geen problemen met de waterpomp??? een waterpomp kun je niet controleren op zijn pompcapaciteit. Meestal wordt die pas vervangen als die piept of lekt maar men vergeet dat de schoepen afslijten, daardoor wordt de sleet tussen schoep een pomphuis te groot met als gevolg pompverlies.
zie
viewtopic.php?f=33&t=2411
Re: warme motor
Geplaatst:
za 08 jun 2013, 16:06
door Sander Veldtman
Allemaal bedankt voor de reacties.volgens cees is de visco goed.zou kunnen dat de radiator dicht zit.ik ga ermee aan de gang.bedankt voor de tips!!
Re: warme motor
Geplaatst:
zo 09 jun 2013, 15:15
door ErikAnton
Tot over een jaar dan maar weer haha!
Heb je al eens met een infra rood temp. meter gemeten? Dan weet je in elk geval meer.
Blijven je slangen super zacht? Radiateur dop/voorraadvat dop niet goed meer.( druk laag geft ook een hogere temp.)
radiateur even doorspoelen en kijken of dat makkelijk doorstroomt.
dus visco uitgewisseld met een goed werkende uit een andere e23? Want een andere oude geeft nada garantie, die dingen moeten recht overeind staan zoals in de auto bij wegleggen...........
Re: warme motor
Geplaatst:
zo 09 jun 2013, 18:05
door CeesBMW
Wanneer heb ik de visco getest dan ? Laaste keer dat je bij mij was was 1 april (geen grap
) !
Re: warme motor
Geplaatst:
zo 09 jun 2013, 18:57
door Daytonawim
Mm, misschien kan Cees iets roepen over het liggend of staand bewaren van een visco, ze worden in elk geval
Liggend opgeslagen als ze nieuw in doos zijn.
Re: warme motor
Geplaatst:
zo 09 jun 2013, 19:25
door CeesBMW
Er gaan heel veel verhalen over het rechtopstaand bewaren. Bij de onderdelenhandel liggen ze gewoon plat, ik heb echter 1 leverancier die ze rechtopstaand leverd per 5 stuks.
Wel heb ik het idee dat rechtop bewaren beter is. Als je ze plat hebt bewaard lijkt het langer te duren voor ze goed meedraaien met de pomp.
Re: warme motor
Geplaatst:
ma 10 jun 2013, 22:57
door BM_Whale
Onze vrachtwagen visco's hebben een simpel stukje tekst "Store this side up". Dan weet je in iedergeval welke kant boven moet.