Pagina 1 van 2

lpg

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 09:12
door tinus
dag allemaal,
ik heb binnenkort een afspraak bij carbalt in amsterdam om een standaard lpg tank te laten inbouwen. heeft iemand ervaring met deze inbouwer? en wat is de standaard garantie die ik mag verwachten?

alvast bedankt,
martijn

Re: lpg

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 14:04
door stefan
Niks riskeren LPGSHOP.nl DAMPGAS injectie laten monteren !


Groeten LPGSHOP.NL

Re: lpg

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 21:58
door BM_Whale
+1

Re: lpg

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 23:01
door ErikAnton
-1

De bedoelde installatie is 2x zo duur, naar mijn idee leg je er zo'n installatie in als
je de auto restaureert of er 10 jaar in gaat rijden met vele km's.

De meeste rijden een paar jaar en kopen vervolgens iets anders, en de auto is ook niet ineens dan 1000 euro meer waard denk ik.

wat wil tinus eigenlijk... alleen een andere lpg tank? of een komplete installatie?

garantie.... wat moet je met garantie, goed is goed toch? 1 jaar garantie zeker?

Laat liever iets inbouwen zonder garantie voor iets minder dan met garantie voor de hoofdprijs.

Want alleen een tank zou zelf toch wel moeten lukken??.....

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012, 02:36
door Kenny
Ikzelf heb al een ton kilometers prima ervaringen met een standaard dampgas installatie (dus zonder injectie) in een 732i!

Zou inderdaad zoals Erik al zegt niet voor de hoofdprijs een (damp)gasinjectie gaan inbouwen, tenzij je de rest van je auto ook in concoursstaat wilt brengen. Maar ja, als je je wagen helemaal in concoursstaat hebt, rijdt je meestal weer weinig kilometers en wil je hem vaak ook origneel houden en dus zonder gas ;-)

Let wel, gas vergt ook ietsje meer onderhoud mbt kleppen stellen, ontsteking in goede conditie houden en voor een standaard installatie van tijd tot tijd de CO afstelling inregelen.

Voor wat betreft de garantie, dat moet je helemaal zelf weten! Een goede gas inbouwer staat achter zijn werk en product en zal je om zijn goede naam te beschermen met raad en daad bijstaan in geval van eventuele problemen. Bij een standaard installatie ontstaan die problemen overigens zelden door componenten van het LPG systeem. Meestal is (een deel van) de techniek van de auto zelf de boosdoener in geval van storingen (ontsteking, lucht toevoer, kleppen etc) en heb je niet veel aan goede garantievoorwaarden voor je LPG systeem.

Succes met je aankoop!

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012, 18:35
door pp!
lpg dampgas bij Carbalt laten inbouwen, prima! rij al 2 jaar met deze rond, en hiervoor CX ( ook daar LPG in laten zetten... ) en een RRC V8 ( ook bij Carbalt... ;)) en nee, geen aandelen... :rolleyes:

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012, 19:12
door ErikAnton
Wellicht dan wat korting bij de volgende inbouw, haha!

Re: lpg

BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 13:37
door tinus
dank heren,
gasinjectie was mij inmiddels al afgeraden. bij goed onderhoud moet dampgas zonder problemen kunnen. cees heeft onlangs de kleppen gesteld en bougies vervangen, dus de auto is er klaar voor.

ik heb inmiddels van carbalt begrepen dat ze 2 jaar garantie geven. volgens mij wordt het een imco installatie. prins zou ook kunnen. 970 ex btw incl kleppen smeersysteem. redelijke prijs lijkt me.

groeten martijn

Re: lpg

BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 14:02
door ErikAnton
is en super prijs voor impco of prins, als je er dan ook nog een 80 liter of groter tank bij krijgt.
Zou zeggen plaats wat foto's als het erin zit.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012, 11:15
door rouge
In die discussie over lpg systemen lijkt emotie meer mee te spelen dan ratio. Toen ik mij ging orienteren op een type systeem werd ik alleen maar meer verward door alle meningen, tips etc.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor het dampgas injectie systeem van stefan, redenen:
- Hoger rendement;
- Minder vermorgensverlies;
- voorkomen backfires;
- Maar vooral inbouw door een kenner (stefan rijdt een e28 dagelijks en een e23 (745!) als hobby)...

Ik moet zeggen; de inbouw is prachtig gedaan. oog voor kwaliteit en dat hij deze bmw

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012, 13:01
door RobertF
Een gewone dampgas installatie doet het ook. Ik heb vroeger dit vele jaren gereden, er was niks anders, en nooit problemen gehad.
Je moet wel bedenken dat een auto die slecht loopt op benzine echt niet goed op LPG gaat lopen.
Als je de auto gewoon in een goede technische staat hebt is het geen probleem
Een injectie systeem is een opwaardering in het LPG systeem waardoor je een beter rendement hebt en betere reactie maar daar hangt een prijskaartje aan.
Dus beide zullen voldoen aan de eis tot goedkoop autorijden, want daar gaat het toch om of voor het milieu?? alleen het

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012, 21:08
door NielsSchoon
Afgelopen week lpg dampgas laten inbouwen bij lpgshop.nl.
Heel netjes ingebouwd en goede service .... Absolute aanrader.
Ik rijd overigens met mijn 535i nu al drie jaar op lpg dampgas en dat bevalt zeer goed om de bekende argumenten. Ik zeg doen !

Re: lpg

BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012, 21:30
door baur323
NielsSchoon schreef:Afgelopen week lpg dampgas laten inbouwen bij lpgshop.nl.
Heel netjes ingebouwd en goede service .... Absolute aanrader.
Ik rijd overigens met mijn 535i nu al drie jaar op lpg dampgas en dat bevalt zeer goed om de bekende argumenten. Ik zeg doen !



Leuk! Laat je hem snel zien?

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 10:23
door zerotolerance
Even over zo'n conventioneel systeem. Ik heb bij Rob gezien hoe de toevoer van LPG naar je motor gaat. En ik snap wel waar het vermogensverlies vandaan komt. In je inlaat (die rubberen buis) zit je LPG toevoer:

Image

Dit zijn Venturi mixers.

Dik komt in je buis. Die buis is normaal een 60 mm. Nadat dat ding er in zit blijft er iets van 35 mm om lucht door te voeren. Met andere woorden, je zet een gigantisch opstakel in je luchttoevoer. Met LPG injectie heb je dit niet. Die gooit het in je inlaatspruitstuk, na je LHM en vlak voor je motorblok. Dat gebeurt op dezelfde manier als met benzine.

Wil je goedkoop? Neem dan je vermogensverlies op de koop toe.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 15:04
door Street legal
Ja Eric, dat klopt wel, echter heb je verschillende manieren om het venturi mix stuk te plaatsen. Mijn venturi mixer zit op mijn lmm, met twee lpg leidingen er naar toe eentje boven en eentje beneden, en ik heb 55 mm over, de backfire klep is ook 55 mm. op benzine zonder gasstuk loopt mijn e24 225 op de klok bij 5500. op lpg met mixer en backfire klep houdt het op bij 200. Qua acceleratie scheelt het zo'n 2 seconden naar de 100, Denk dat je bij 35 mm nog veel minder over houdt dan in mijn geval. dan had ik wel omgebouwd, want de LPG zat er al in bij mijn wagen.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 15:10
door zerotolerance
Keuzes. Het is maar net wat je wilt. Ik had op mijn E28 ook een ander systeem. Die zat achter de LHM en nam ook weinig ruimte in. Maar de goedkoopste oplossing is zo'n ding in je inlaat en ik denk dat de meeste "1000 euro" inbouwers deze ook toepassen.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 18:27
door Daytonawim
Je venturi mix unit zou zo dicht als mogelijk op de gasklephuis behoren te zitten, helaas is dat net effe duurder dan een die voor je LHM komt.
Eventueel kan je nog een verdamper nemen met een balansslang, die komt net voor je venturi mix unit te zitten, en dan tussen je balansslang en je LHM de backfireklep zetten.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 19:17
door Martin
Ik had nog iets anders gevonden, een BLOS,

http://allegro.pl/blos-brc-masz-samocho ... 82035.html

Hier staat meer info over deze mixer,

http://www.ebay.pl/itm/BLOS-Propane-Car ... 0850939755

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 19:51
door PayDay
Dit is een goedkope ripoff van de impco mixer. Niet doen die poolse rommel, er is in nl niks voor te krijgen.
Wil je het goed, geef dan iets meer uit; goedkoop is duurkoop!

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 20:06
door Martin
Dan wil ik graag de definitie van, een beetje meer, graag uitgelegd krijgen, een Impco mixer is verkrijgbaar vanaf een

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 21:01
door zerotolerance
PayDay schreef:Niet doen die poolse rommel, er is in nl niks voor te krijgen.


Is het rommel omdat je het niet kan kopen in Nederland? Lijkt me sterk dat alles wat hier niet te koop is per definitie rommel is. Bovendien kun je dit gewoon via internet kopen en hoef je dus ook niets "in Nederland" te kopen.

Maar als je bedoelt, het komt uit Polen en is dus rommel, dan zou ik wel graag willen weten waarom. Er rijden bakken met Polen op LPG. Wat kan er kapot gaan aan een mixer? Er gaat gas doorheen, hij wordt toch niet aangestuurd dmv electronica? De verdamper doet het werk.

In Engeland staan ook heel veel LPG injectie setjes voor veel minder geld dan de setjes hier. Is dat dan ook rommel omdat die goedkoper zijn? Of zijn wij "gekke Gerritjes" omdat we hier de hoofdprijs betalen?

Re: lpg

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 21:20
door Daniel
Ik denk dat het allemaal uit de zelfde fabriek komt.

Alleen die Pool neemt genoegen met een paar tientjes winst

maar die NL'er moet een paar honderd

Re: lpg

BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 09:13
door zerotolerance

Re: lpg

BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 11:58
door PayDay
zerotolerance schreef:Engelse rommel

Maar dat is geen lpi-setje! Ik zal vanavond even uitleggen waarom ik niet gecharmeerd ben van dit soort spul.

Re: lpg

BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 12:21
door zerotolerance
Je hebt gelijk, het is LPG injectie. Dat bedoelde ik ook maar ik typte het verkeerd. LPi is van Vialle.