Pagina 1 van 1
Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
za 27 okt 2012, 03:14
door ErikAnton
Wellicht dat iemand dit al eerder gehad heeft en mij dus allemaal tests bespaart......
Of ik nu snel accelereer of zeer langzaam, laat ik mijn gas los dan valt de motor een tiende van een
seconde uit, dus een hikje wat je op de toerenteller ziet en uiteraard ook voelt. Aangezien het een automaat is
blijft hij draaien, bij een handbak blijft die denk ik ook wel draaien aangezien het echt maar een klein
hikje is.
Op lpg heb ik er geen last van, dus alleen op benzine.
Groeten Erik
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
za 27 okt 2012, 08:15
door stefan
Ik weet dat bij gas los er altijd een injectie onderbreking plaats vind bedoel je dit ?
Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL.
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
za 27 okt 2012, 10:24
door CeesBMW
Controleer je deel-vollast schakelaar.
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
zo 28 okt 2012, 00:24
door ErikAnton
Stefan, bedoel met gas los dus voet van het gaspedaal terwijl ik gewoon op de brandstof benzine rijdt, dus dan heb ik dat hikje.
Rij ik op LPG heb ik er dus geen last van.
Cees, waar zit die schakelaar? is dat dat ronde zwarte kastje wat met 2 boutjes aan het begin van
het inlaatspruitstuk zit nabij de zwarte rubberen slang tussen inlaat en lmm dus?
Merci voor het meedenken en info uiteraard!
Groeten Erik
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
zo 28 okt 2012, 10:19
door CeesBMW
Ja, dat is hem.
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
zo 28 okt 2012, 14:01
door ErikAnton
Tja die 2 boutjes zijn kompleet vergaan, draai ik ze af dan moet ik boren....
is het de bedoeling dat ik het geheel iets verdraai? of moet ie los en vervangen worden?
Maw wat kan ik er aan controleren?
Groeten Erik
Re: Terugval in toeren bij gas los, oorzaak?
Geplaatst:
di 30 okt 2012, 08:23
door PayDay
Je kan luisteren of ie klikt als je de gasklep manueel bedient. Zodra je 'm van de basis draait moet je een klikje horen. Je kunt met de multimeter nameten welke contacten gemaakt en verbroken worden.
Het is niks anders dan een sensor die de benzine-computer vertelt of de gasklep gesloten, geopend of volledig geopend is.