Pagina 1 van 1

Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 17:43
door Beemer3
Ondanks de terugslagbeveiliging van het LPG systeem is de klep van de luchtmassameter vastgelopen na een back-fire (de klep blijft in alle standen vastzitten en is alleen met een schroevendraaier te verplaatsen). Op LPG geen probleem (met de klep helemaal open), maar de auto loopt niet op benzine.

Weet iemand of deze meter uit elkaar kan worden gehaald voor reparatie of moet ik gewoon een andere kopen?

Zo ja, heeft iemand er nog een liggen voor de 732iA motronic variant?

Teilenummer: 13 62 1 279 704

Alvast bedankt, Erik.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 17:49
door CeesBMW
Zo te zien aan het nr heb jij de 018 erin. Heb mijn laatste aan Herman verkocht, sorry :oops: Denk dat Daniel nog wel een 018 heeft voor je.

Die dingen zijn eenmaal krom niet meer te repareren.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 18:41
door Michiel
Of je komt morgen gezellig in Oldebroek roze koeken eten en je 018 lmm bij ons ophalen.
Pb me maar voor adres gegevens.
Kan je morgen niet kunnen we 'm natuurlijk ook opsturen (bedenk wel dat je de roze koeken moet missen ;-) )

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 20:13
door ErikAnton
Mocht je er 1 hebben die eindigd op 27, want dat kan ook bij een 732i mogelijk zijn, heb
ik er 1 voor je.
Opsturen mogelijk, 80 euro incl verzenden.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 20:17
door CeesBMW
De 732i heeft NOOIT een 027. Die werd alleen op de 735i en latere (e32) 730i en 735i gebruikt.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: za 03 nov 2012, 09:30
door stefan
Toch maar LPGSHOP.NL dampgas injectie ? Geen backfires !


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: za 03 nov 2012, 10:22
door PayDay
Kleppen stellen, ontsteking controleren en zonodig vervangen en lpg-systeem af laten stellen en je hebt ook geen backfires. Backfire is een oorzaak van slecht onderhoud.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012, 23:15
door ErikAnton
Toch is mijne een 732iA met een 027lmm.
Maar heb het even nagevraagd aan mijn vader, vroeger had die is een backfire en hebben ze het printplaatje vervangen
, dus de originele van de kapotte lmm overgezet naar een 27 van een 735i, werkt dus prima!

Zal er is 1 opentrekken om te kijken of het klopt.

En over lpg, mochten ze daar in Den Haag een nog grotere kronkel in hun kop krijgen dan dat ze nu al hebben en
die wet er door komt, ik mijn milieubeewsute lpg uitbouw en die paar km wel op benzine ga rijden.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012, 23:27
door CeesBMW
Het verschil in de LMM zit hem juist in het printplaatje, de rest is hetzelfde.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012, 08:47
door ErikAnton
Dus dat kan dan kloppen want de klep raakt krom en de printplaat blijft heel.

Dus een 27 pakken en de printplaat van de defecte 18 erin zetten. Heb je een 27 huis maar is dus een 18 geworden....
Ga het komende maand wel eens proberen.

gr Erik

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012, 11:55
door CeesBMW
Het kan maar is een ongelofelijk gepriegel, en daarna moet je de weerstand van de veer afstellen, en vervolgens de sleepring afstellen. Bosch heeft heel listig elke LMM een andere waarde gegegeven, de sleepring over het koolstoflaagje werkt als potmeter. Ik vermoed dat ze deze potmeters verschillende weerstand hebben gegeven. Op die manier kan je nooit de LMM wisselen door hem af te stellen. Dan loopt ie of stationair goed, maar gaat ie schokken in toeren, of andersom.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2012, 19:38
door Daniel
@Erik,

Als je dan toch zo goed bezig bent dan kan je ook gelijk het dekseltje met 018 overzetten, dan weet zeker wat voor print erin zit :idea:

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012, 11:39
door Beemer3
Heren,

Ik heb een andere LMM gemonteerd en hij loopt weer als een zonnetje. Oorzaak lag niet in slecht onderhoud (was net gebeurd) maar aan een slechte LPG inbouwer.

De slang tussen de gasklep en de LMM was ingekort om de terugslagklep kwijt te kunnen. Door de inkorting kon de slangklem niet meer op de juiste plek worden gemonteerd en is hij op een ribbel van de balg gezet. Daar is hij meteen de slang gaan inscheuren en heeft de motor dus heel veel valse lucht aangezogen...

Bedankt, Erik.

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012, 14:56
door Herman
bij mij heeft hij de balg ingekort omdat hij en alternatieve LMM had ingebouwd die langer was (schijnboor voor een of andere opel)
Ik heb inmiddels een goede balg, maar nog steeds geen terugslagklepje.

heeft hier iemand een terugslagklep over? (en wat wil ie er voor hebben?)
In het afgelopen jaar heb ik er nog geen gevonden.
Ook niet super hard gezocht trouwens, maar ja... nu

Re: Luchtmassameter

BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012, 15:21
door graad
Jou lmm herman...kwam van een opel senator!