Pagina 1 van 1

Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 13:47
door RobertF
Gisteren na 4 maanden winterstop maar weer eens de BMW gepakt.
Ik heb het probleem dat de benzinemeter niet goed aangeeft. Als ik start dan staat deze .b.v. op 50L maar zodra de motor warm is na 5 minuten zakt de meter met ongeveer 10 L.
Ik dacht eerst dat het met de voltstabilisator te maken had maar alle andere meters functioneren goed.
Waar moet ik zoeken? heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 16:07
door jeffreypico
Je kan toch je vlotter eruit halen dat is niet zo veel werk even in de kofferbak het klepje eraf.
En dan 3 moertjes m8 volgens mij een 1 stekker,trek je hem erzo uit,
Kan je hem eerst proberen schoon te maken er zit ook een soort filter aan vast.
OOhja als je hem los heb gedraaid,moet je het geheel los draaien van de tank.
Succes.

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 19:28
door CeesBMW
Dit heb ik al heel vaak meegemaakt, de vlotter blijft hangen op een punt waar ie geroest is. Wat Jeffrey zegt, haal de hele vlotterunit eruit. Je kan hem in elkaar laten maar leg hem dan volledig ondergedompeld in een bak benzine. Uurtje weken, en dan een aantal keer omdraaien en wachten tot je de vlotter hoort neerkomen. Succes.

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 20:18
door RobertF
@Cees ik kan me voorstellen dat de vlotter blijft hangen door vuil. Maar als ik de auto op contact zet dan springt die op b.v. 50 L en na 5 min staat die op 35L het wordt dus minder en dat rijmt niet met blijven hangen of??

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 20:30
door CeesBMW
Ik weet het, het klinkt onlogisch maar probeer het maar, je storing zal weg zijn. Soms moet zelfs de hele unit uit elkaar om hem weer goed te krijgen (of vervangen)

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2013, 21:58
door ErikAnton
Na vervanging van mijn totaal verroestte vlottermeter doet ie nog steeds wat jij beschrijft maar dan in iets mindere mate.
bij starten 35 liter, na enkele minuten 20 liter. Maar mijn hele tellerbak geeft storingen, dus lekker de verlichting dimmen!

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017, 20:06
door Oldie7
Beetje oud topic, maar ik haak nog even aan.

Mijn vlotter beweegt keurig als ik hem uit de tank heb, en roest heeft ie helemaal niet, ziet er als nieuw uit.
Maar toch blijft ie iedere keer op verschillende punten (80 liter, 60 liter etc ) hangen,

Wat doe ik nou verkeerd ?

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017, 20:17
door graad
Dan kan t aan je tellerbak (meter) liggen
Had ik laatst met mijn temperatuurmeter...eerst 0
Dan na een dag staan,contact aan...in t rood :twisted:

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017, 20:32
door Oldie7
Ok, nou ik krijg volgende week een nieuwe printplaat binnen dus dan wacht ik dat eerst even af :)

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017, 19:30
door Oldie7
Nou, nieuwe printplaat zit erin, maar helaas geen verbetering.

nog steeds dezelfde stand van de benzinemeter.
En nog steeds geen werkende temperatuur meter.

Temperatuur sensor is vervangen.
Temperatuur meter doet het met een batterijtje direct op de meter zelf wel, dus das het ook niet,

Iemand nog een idee ?

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017, 20:57
door RobertF
Als er een nieuwe printplaat ingezet is dan zou ik zeggen dat het een contactprobleem is Spuit de stekkerverbindingen in met contactspray en kijk of er een goede massa is, eventueel even een massadraadje leggen.

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2017, 10:26
door baur323
Ik heb eventueel nog een splinternieuwe benzine meter (en kvs) in doos liggen.

Re: Benzinemeter

BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017, 18:27
door Oldie7
Na lang zoeken bleken het een paar slechte printbanen te zijn, die zien er op het oog perfect uit maar hebben toch ergens een breukje, draadje overheen gesoldeerd en nu is hij goed.